För hög / Låg ämnesomsättning

Justina

Trådstartare
Hej

Jag är ny här. Vill se i fall någon är / varit i min situation.
Jag har en STOR längtan efter ett mirakel. Tyvärr tycker inte min kropp det.
Jag hade kopparspiral i 3 år. Min mens kom regelbundet , Aldrig några problem.
Jag tog ut denna spiral i slutet av Augusti förra året. Och jag har inte haft mens en ända gång under detta snart 1 år. Jag var givetviss och kollade upp vad orsaken kunde vara. Var hos läkaren senast i går och fick resultatet.

För ca 2-3 månader sedan hade jag en alldeles för hög ämnesomsättning som gjorde att jag inte kunde få mens och i stort sett omöjligt att bli gravid. Nu några månader senare ser man att min kurva går neråt och håller på att bli istället alldeles för låg omsättning. Så skulle jag bli gravid nu så är riken väldigt hög att jag får missfall :cry:

Mitt hjärta gråter , Och på kvällarna gråter jag mig till sömns och tror och är rädd att jag kommer bli barnlös hela mitt liv. Jag som älskar barn. Och har länge längtat efter ett eget.

läkaren sa att de kan hjälpa med tabletter som stabiliserar upp ämnesomsättningen. Så han såg positivt framtid för mig och barnet. Men de kommer ta tid och det är aldrig säkert att de kommer lösa sig.

Jag är så oerhört ledsen för detta , Självklart har jag vänner , familj och en underbar Sambo som stöttar mig. Men jag tror ändå inte att någon förstår hur jobbigt och svårt det är att vara i denna hemska situationen.

Någon som har varit med eller som är i samma situation som mig som vill öppna sitt hjärta och berätta sin historia ?

Inte varit i samma situation, jag och sambon ska påbörja våran "tillverkning" till årsskiftet, men jag vill bara säga att jag hoppas att ni ska få den hjälp ni behöver och att din kropp rättar till sig så du och sambon kan bli fler.

Jag har ingen erfarenhet inom just detta men jag vill välkomna dig in i tråden "vi som vill ha barn/försöker bli gravida". Vi är ett gäng där som planerar, försöker, stöttar, uppmuntrar, hjälper och gläds med varandra.
Kram

Skickar några tankar och stöttekramar. Är du i åldern att det börjar bli bråttom? Om inte så har säkert läkaren rätt att se ljust på framtiden med barn för din del :) håller tummarna!

Jag har ingen erfarenhet inom just detta men jag vill välkomna dig in i tråden "vi som vill ha barn/försöker bli gravida". Vi är ett gäng där som planerar, försöker, stöttar, uppmuntrar, hjälper och gläds med varandra.
Kram

Tack så mycket . Blev rekommenderad av en vän till just denna grupp.

Tack vad goa ni alla är. Jag är 28 år. Så det kanske inte är jätte panik. Men kanske dags att börja försöka också.

Jag har låg ämnesomsättning och hade så dåliga värden att läkarna undrade hur jag kunde stå på benen innan jag fick Levaxin. Men efter lite mer än ett halvår så hade jag stabila värden, och nu är det snart bara en månad kvar innan BF ;) Min läkare har följt upp medicineringen och jag har fått höja dosen lite. Annars inga problem.

Men som med mycket annat är det individuellt, men för mig har ämnesomsättningen inte varit "ivägen" någon gång under graviditeten. Vi fick vänta lite i planeringen bara =)

Jag har låg ämnesomsättning och hade så dåliga värden att läkarna undrade hur jag kunde stå på benen innan jag fick Levaxin. Men efter lite mer än ett halvår så hade jag stabila värden, och nu är det snart bara en månad kvar innan BF ;) Min läkare har följt upp medicineringen och jag har fått höja dosen lite. Annars inga problem.

Men som med mycket annat är det individuellt, men för mig har ämnesomsättningen inte varit "ivägen" någon gång under graviditeten. Vi fick vänta lite i planeringen bara =)

Oh vad skön / kul att höra. Håller alla tummarna att det skall gå bra på BF. Himla skoj. Och stort Grattis. Men det är skönt att veta att det kan gå till väga även man har inte det optimala ämnesomsättningen.

Min sköldkörtel har inte funkat på +20 år och jag äter i jämförelse med många andra en väldigt hög dos levaxin/dag, men det är vad jag behöver för att kroppen ska må bra och fungera som den ska och 2 av mina 3 barn har blivit till under levaxinätande så om det "bara" beror på skäldkörtelknas så är det nog inga problem att bli med barn sedan.

Min sköldkörtel har inte funkat på +20 år och jag äter i jämförelse med många andra en väldigt hög dos levaxin/dag, men det är vad jag behöver för att kroppen ska må bra och fungera som den ska och 2 av mina 3 barn har blivit till under levaxinätande så om det "bara" beror på skäldkörtelknas så är det nog inga problem att bli med barn sedan.

Oh Tack , vilken sten som föll från hjärtat på mig. Jag trodde de var kört för mig. Oh Tack nu är min dag räddad. =)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 825
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 108
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 870
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en dröm. Jag skulle så oerhört gärna vilja ut och VANDRA. Först och främst Sörmlandsleden, eftersom jag bor i Sörmland, men jag...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Reklamera häst
  • Födda 2022