För ensam för teservis?

En annan skröna: Ludvig den 14 hade väl syfilis och hans finger spretade ut på grund av sjukdomen i synnerhet när han höll koppar. Sen började hela hovet att göra samma sak för att Ludde inte skulle känna sig udda.
Jag var säkert Ludde i mitt förra liv för mitt lillfinger spretar automatiskt...
Om jag inte aktar mig åker även armbågen ut (tänk att man alltid ska överdriva :o)

Mitt vänstra lillfinger skulle göra Kapten Krok stolt, den är formad som en krok o kan inte rättas ut. Har två ganglion nederst på fingret samt ett i handen straxt nedanför fingret. Utöver det har jag flera stycken i handflatan. Leden mellan fingret o handen är rörlig.

DSC_0073.jpg

Såhär ser det hos mig på morgonen. Guldkant i tillvaron

Japp. Hittade denna servis på vinden i somras. Jag bestämde mig för att bruka den till vardags. Underbar. Har en kopp och fat på jobbet också:-)
Grattis!
Det är rätt, man ska ha finserviserna till vardags! Det är mycket roligare att använda dom dagligen (och slita ut dom) än att lämna dom till arvingarna (som kanske inte ens tycker om dom).
Jag använder helt ogenerat svindyrt porslin till vardags. Varför spara, liksom? Har man en passion så har man :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka