För ensam för teservis?

Jag har varit på Myrorna idag... Hittade jättemkt fint., ska gå tillbaka en annan dag och shoppa. Har massa fat och assietter och skålar i speciellt en serie. Vit/ beige med guldkant. Nu har jag hittat på myrorna många fina kaffe och tekoppar, tekannor och annat fint. Kopparna kostade typ 20 kr st!

Men jag funderar på att köpa några tex kaffekoppar från olika serier som är i samma storlek. Alla har vissa gemensamma saker tex guldkant men vissa är vita/ beiga och andra tex blommor på. Jag tror det blir fint! För det var omöjligt att på myrorna hitta tex åtta koppar som var precis samma!

Men tror det blir fint att matcha och mixa lite!

Såg en jättefin kaffekanna också.. Riktigt hög!

Jag blir så glad att folk lämnar in sånt istället för att det slängs... och så blir jag glad av folk som oss som handlar och tar vara på gamla fina saker!

Jag ska köpa ett gäng saker där, sen ska jag baka småkakor och ha på mitt fina kakfat jag köpte nyss och så ska jag sitta i soffan med några vänner och sticka!!

I löööööv tant-grejor! Tant är bäst!

Kunde inte hålla mig så idag gick jag tillbaka till myrorna. Köpte sex koppar i tre olika stilar för 101 kr!
Gillar idén med myrorna samt att det känns bättre för miljön att inte köpa nytt!

Kopparna är lika stora men med olika stil. Gamla med blommor och guld längs kanterna! Tänker göra ett experiment och se om de funkar med matservisen hemma och ett kakfat som jag har!

Åh vad jag älskar gamla fina saker!

Är det någon som bor i Sthlm och som vill ha kafferep?
Nu är jag seriös....
Dricka kaffe och äta småkakor..,och kanske pyssla med något hantverk för dom som gillar det.
Det låter jättekul men tyvärr är jag inte Stockholmsbo :(
Det skulle vara kul att prova på att göra traditionella småkakor, typ såna som är i Sju sorters kakor.

Jag har funderat på att skaffa en teservis ett tag nu. Ena hjärnhalvan hoppar upp och ner och är jätteexalterad över allt mys den kommer att åstadkomma, vänner på besök, bakning, goda tesorter etc.
Den andra halvan säger ironiskt nog, get real när har du 6 vänner över samtidigt som vill dricka te? typ aldrig och tycker att det är en onödig investering.

Absolut att du ska ha dig en teservis :bump: Vill man så ska man! Och kan inte vännerna, skit i det isf och det mysigt med din teservis på egen hand :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka