Man kan ha både kaffekoppar och moccakopparSynd....
Hittade ett gäng fina på tradera.
Men vill ha minst kaffekoppar..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan ha både kaffekoppar och moccakopparSynd....
Hittade ett gäng fina på tradera.
Men vill ha minst kaffekoppar..
Åh vad jag älskar gamla fina saker!
Ja det är möjligt...Tant är inne nu:-)
Du kan säkert ragga ihop ett par stycken bukisar i Sthlm, vi var ett gäng som träffades i lördags, o ett delvis annat gäng som träffades veckan innan.Är det någon som bor i Sthlm och som vill ha kafferep?
Nu är jag seriös....
Dricka kaffe och äta småkakor..,och kanske pyssla med något hantverk för dom som gillar det.
Det låter jättekul men tyvärr är jag inte StockholmsboÄr det någon som bor i Sthlm och som vill ha kafferep?
Nu är jag seriös....
Dricka kaffe och äta småkakor..,och kanske pyssla med något hantverk för dom som gillar det.
Ja jag var med på träffen.Du kan säkert ragga ihop ett par stycken bukisar i Sthlm, vi var ett gäng som träffades i lördags, o ett delvis annat gäng som träffades veckan innan.
http://www.bukefalos.com/threads/stockholmare.1353107/
Jag ser en annons på tradera på mocca-koppar. Det står att de är 7,5 cm i diameter pch 5 cm höga?Pyttesmå. Äldre espressokoppar ungefär.
Då undrar jag om det verkligen är moccakoppar. Eller det kanske helt enkelt är servisen som har stora koppar i alla modeller.Jag ser en annons på tradera på mocca-koppar. Det står att de är 7,5 cm i diameter pch 5 cm höga?
Mina kaffekoppar har de måtten ganska exakt.
Ja de känns för stora. Jag mätte mina koppar. De är 9cm i diameter och ca 6cm höga. Då är de rätt stora i diameter för att vara kaffekopparDå undrar jag om det verkligen är moccakoppar. Eller det kanske helt enkelt är servisen som har stora koppar i alla modeller.
Jag har funderat på att skaffa en teservis ett tag nu. Ena hjärnhalvan hoppar upp och ner och är jätteexalterad över allt mys den kommer att åstadkomma, vänner på besök, bakning, goda tesorter etc.
Den andra halvan säger ironiskt nog, get real när har du 6 vänner över samtidigt som vill dricka te? typ aldrig och tycker att det är en onödig investering.
Synd..Det låter jättekul men tyvärr är jag inte Stockholmsbo
Det skulle vara kul att prova på att göra traditionella småkakor, typ såna som är i Sju sorters kakor.
Åhhh att jag inte bor i Sthlm Jag ville ju vara medÄr det någon som bor i Sthlm och som vill ha kafferep?
Nu är jag seriös....
Jag broderar dukar...Ja det är möjligt...
Jag har alltid älskat hantverk som ofta ses som tant såsom knyppling och vävning etc.
Och förstås att äta småkakor..,
Här kommer vi ut med allt. Teserviser, gamla kaffekoppar, småbröd, kafferep, kristallampor, you name itJag broderar dukar...
och älskar lampor i kristall som fönsterlampor, men har inte kommit ut än riktigt med det. Snart kanske jag vågar köpa några på tradera och hänga upp i fönsterna :-)
Jag minns när min mamma gjorde schackrutiga småkakor. Dom var jätteroliga att äta ruta för ruta. Och godaSynd..
Ja det vore roligt... Jag har den boken.. Vore roligt att gå igenom den och baka.