Fondvägg??

abc

Trådstartare
Jag behöver ett råd.
Har ett sovrum som skall tapetseras med en fondvägg,
man kommer in på en kortsida och kortsidan mittemot har ett stort fönster.
Långsidorna har inga fönster eller dörrar.
Kan man ha ena långsidan som fondvägg?
Har en känsla av att man brukar ha en kortsida.
Vad tycker ni?

Sv: Fondvägg??

Klart att du kan ha fondvägg på långsidan. Jag har själv ett sovrum som har fondvägg längs ena långsidan och ena kortväggen, som ett L alltså.

Kör på det du tänkt, alla behöver ju inte följa samma mall med fond på kortväggen.

Man kan leka fritt! Man behöver inte heller göra en hel vägg, man kan lämna lite i närheten av hörn eller fönster. Eller bara sätta fondvägg på en del av långväggen - till exempel bakom sängen. Eller vad man själv tycker är fint!

Vi har vår fondvägg i sovrummet på en långsida, det är inget konstigt. Jag tycker mer att det är möbleringen som styr var det är snyggast med fondvägg. Vår fondvägg är den vägg vi ställt sängen mot. Det hade inte sett lika bra ut att ha fondvägg på motsatt vägg.

Fondvägg gör sig i regel bättre på en hel vägg än en vägg med fönster/dörrar. Rent generellt alltså. Sen kan man ju göra precis hur man vill, finns inga rätt och fel!
Vi har precis tapetserat fondväggar i tre rum, alla på "hela väggar", varav en är på en "lång vägg".

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
8 779
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
804
Senast: MiaMia
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: manda
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 436
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar