Fondvägg i hyresrätt...

S

squirlett

Vår hyresvärd har tidigare sagt nej till att man får göra fondväggar. I så fall så ska man betala det själv. Det har aldrig varit aktuellt för mig tidigare. Men funderade nu på det. Brukar det vara tapeter för hela rummet man får betala? Eller bara själv fondväggen?

Jag vet att enklaste är att ringa hyresvärden, men dom har ju inte öppet nu. Och tänkte höra om nån på buke hade nån koll på hur det kunde vara??
Alla har väl olika regler, men hur "brukar" det vara??

Har nämligen hittat världens underbaraste fondtapeter...:love:

Sv: Fondvägg i hyresrätt...

Jag tror du kan bli skyldig att "återställa" lägenheten när du flyttar om du har en fondvägg...

Men jag har ingen hyresrätt längre, det är nog olika mellan fastighetsbolag :)

Jag tror att du får räkna med att betala fondväggen själv, ( såvidare inte lägenheten är i behov av en nytapetsering.)
Om du skulle välja en färg/tapet som verkligen sticker ut, ( typ knallorange), då kan du nog få betala eller ändra till nån mer neutral färg den dagen du flyttar.

Hos min hyresvärd får man välja fondvägg när det är dags för underhållstapetsering, men då får man betala en engångssumma på 300-500 kr per fondvägg. Minns e summan exakt, då jag inte vill ha fondvägg.

Oki, tack för svaren.
Lägenheten ska tapetseras om i alla rum. Får ta upp frågan med fondvägg med hyresvärden när det blir aktuellt.
Är inga extrema grejer jag tänkt, mest för att piffa upp lite i det vanliga tapetseringsträsket...:crazy:;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 203
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 870
Senast: lizzie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 998
Senast: netia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Och mitt livs historia, fortsätter.... för att ingen ska ta illa åt sig och börja diskutera om hur elak, dum och otrevlig jag är, så...
Svar
0
· Visningar
521
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Pusseltråden
  • Att curla eller inte curla sina barn

Hund, Katt, Andra Djur