Fölnings-trend?!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Dragonora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 606
D

Dragonora

Kan flera ston dra igång varandra?
Mitt dräktiga sto har en granne som ska föla närsomhelst, själv är mitt sto inte beräknat förrän till mitten av maj ungefär.
Nån som vet? ?

En annan fråga, hur fort fyller juverna på sig? Mitt sto började fylla sina för några dagar sedan, och det är mer "spänt" för var dag som går....

Sv: Fölnings-trend?!

Visst kan de det! Det är inte alls sällan de "synkar" ihop sig och fölar nästan samtidigt, om de är någorlunda lika i tid...

Sv: Fölnings-trend?!

Japp, hade en som fölade den 18e och två som fölade den 23e. Första fölningen den 23e skedde vid 01.10 på natten och vid halv tio på fm så fölade nästa gumma.

Tyvärr verkar vi inte fått effekt på vår andra förstföderska som var beräknad till 15e, för hon har inte fölat ännu.
Vi har även en omföderska som var fullgången i lördags, även där så är ingen fölning i sikte. Men det börjar röra sig lite och tror hon fick lite skjuts tack vare de fölningar som var i förrgår.... Återstår att se hur det blir med den märr som är beräknad till 14/5 samt den som är ber. 27/5. Kan hända de kommer lite tidigare. Sedan har vi en eftersläntare som ska ha 15/6 -*s* där skulle det inte förvåna mig ett smack om hon bär över några veckor, enkom för jag önskar henne nån vecka tidig.

Gira :banana:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: Ketrawzc
·
Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 797
Senast: _Taggis_
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 719
Avel Hej, har ett sto som fölade iår, 12e maj, så fölis är snart 3 månader. Både sto och föl är självständiga individer, vilket kan var... 2
Svar
30
· Visningar
3 036
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka