snigelfarmor

Trådstartare
Tips på hur man gör när sambon tjatar om att hans föl ser ut osm ett travföl....

Jag gillar lång man, men det lär jag inte få ha på honom. Hur ska jag göra nu då för att få fölet att se mera hb-lik ut?

Sv: Fölman?

Kapa den? ;)

Eller menar du hur du bäst Gör det?
I så fall skulle jag ta en trimkniv för att slippa stå å rycka den på vanligt vis. Det har jag gjort på småliven här hemma som inte har velat bli dragna i håret.

Men föl har ju kort man oavsett ras, hur kan ett föl hunnit bli långhårigt redan, fölningssäsongen har ju knappt kommit igång ännu! :confused:

Tips på hur man gör när sambon tjatar om att hans föl ser ut osm ett travföl....

Jag gillar lång man, men det lär jag inte få ha på honom. Hur ska jag göra nu då för att få fölet att se mera hb-lik ut?

Min lilla tös är 1 nu (07:a) har också börjar få massa man nu :) Tycker att man ska låta de små få ha sin vildhästman tills de är 3 och ska visas i treårs testet :)

Men föl har ju kort man oavsett ras, hur kan ett föl hunnit bli långhårigt redan, fölningssäsongen har ju knappt kommit igång ännu! :confused:

Kan bara hålla med. Hur i hela fridens kan man säga att ett föl har lång man??

Om det nu inte är en ÅRING...fast det står faktist "fölman" i rubriken..:confused:

AM

Liknande trådar

Övr. Barn Vi måste fortfarande tjata på sonen att han ska duscha och han vägrar lära sig att borsta håret men långt ska det va… Får tjata mig till...
Svar
18
· Visningar
1 822
Senast: godishanna
·
Hästvård Har haft tur och inte behövt använda förband och därmed Cellona på länge, men nu är det dags att fylla på stallapoteket. Men märket...
Svar
7
· Visningar
543
Senast: CarEr
·
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 081
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka