Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett problem är dock att hundarna har upptäckt att det är väldigt lätt att sno ungarnas mat. Fast samtidigt går det även åt andra hållet. Av någon anledning så gillar barnen hundarnas torrfoder och brukar sno några kulor ur hundarnas matskål när de äter.
Fast barnet har ju inte gjort något fel. Föräldrarna däremot.......
Fast de bryr sig väl inte - man köper ett mjukisdjur som ska vara gulligt och passivt, utan egna tankar, för att det hör till idealbilden av familjelivet att ha ett djur.
Man ser om den viftar på svansen...typ.
Jo barnet gör väldigt fel. Och det borde föräldrarna berätta hör honom innan hunden gör det. Barnet är inte medveten om att han gör fel och han är inte ansvarig, men han gör likaväl fel.
lite OT men vi har samma problem hemma fast med katterna
Observera det extremt förtvivlade uttrycket på min Schäfertik när katten helt sonika snor hennes mat mitt framför ögonen på henne. Och snäll som hon var satte hon sig fint och tittade på medans katten åt sig mätt (föreställer typ katten Gustav IRL) Kanske måste säga också att jag (efter att jag fotat ) föste bort katten så hunden fick äta.
Var får du allt ifrån? Har MrsScabtree skrivit att ungar har rätt att störa en hund som ligger utslagen i soffan? Eller att hundar försöker ta över flocken hela tiden o att det är maktkamp o dominansbeteende?Ja många tycker att hundarna bara skall gå därifrån och att barnen skall låta bli dom om hunden ligger på sin plats. Men jag tycker faktiskt att hunden har rätt att säga ifrån. Den är ju en familjemedlem lika mycket som barnen.
Om nu hunden ligger utslagen på soffan och vilar och ungarna stör den så måste hon ju få säga till.
Eller om dom busar med hanen och de tar lite väl hårt i honom så måste han ju få säga att det blir för mycket.
Men jag är inte av den uppfattningen att hundarna försöker ta över flocken hela tiden och att allt är en maktkamp och dominansbeteende.
Däremot måste man ha bra koll om det kommer barn på besök. Det är inte säkert att de barnen har respekt för hundarna. Eller så är föräldrarna av den åsikten att hundar minsan skall tåla allt och omedelbart avlivas om den så råkar peta med svansen på deras barn (för deras barn är minsan aaaaalltid snäll mot hundar).
Jag brukar faktiskt för det mesta stänga in hundarna när vi har barnbesök. Inte för barnens skull men för hundarnas.
Var får du allt ifrån? Har MrsScabtree skrivit att ungar har rätt att störa en hund som ligger utslagen i soffan? Eller att hundar försöker ta över flocken hela tiden o att det är maktkamp o dominansbeteende?
Var får du allt ifrån? Har MrsScabtree skrivit att ungar har rätt att störa en hund som ligger utslagen i soffan? Eller att hundar försöker ta över flocken hela tiden o att det är maktkamp o dominansbeteende?
Eller sa var det riktat till mig? I sa fall kan jag forsakra att, som jag sa, vi ofta tog undan hunden sa hon inte var mitt i leken da den blev hogljud. Hon var inte gammal eller hade ont nar det hande, hon var helt enkelt pa 'daligt humor' for nagot. Vad jag tankt pa mycket efter att det hande ... tank om det tagit bara lite annorlunda? Da hade en canine suttit i barnets oga.
NO WAY att jag lamnar barn och hundar ensamna langre. Jag vill kunna se hunden sa jag vet hur den kanner sig i situationer som uppstar.