Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjar sanrt dra ihop sig.
Har börjat grunna på det praktiska runt fölningen.
min häst kommer ju att stå inne om nätterna och vara ute om dagarna.
Men vad gör jag om hon blrjar föla ute i hagen i ösregn?
Ska jag ta in henne när hon är färdig eller när jag märker att något är på gång?
Jag jobbar natten o sambon får ha koll på nättera när ja jobbar. Sedan sover jag om dagarna, men jag lär nog inte sova så hårt..
Ska försöka jobba så lite som möjligt oxå..
Hur gör ni igentliegn??
jag ville bara säga att jag tycker alla borde sluta hetsa upp sig och vara så rädda för att stona ska föla ute, det är ju det allra bästa.
i naturen fölar inte hästarna instängda i "burar" fölet kan dessutom av misstag trängas mot väggen och klämmas ihjäl om man har otur.
Det är inte alls säkert att de väljer ett ställe där de får vara ifred och föla i lugn och ro.om det är ösregn eller jättekallt brukar de inte föla de kan vänta lite av sig själva och vill de föla inne så gör de det och vill de föla ute så gör de det.
de väljer ställe själva där de får vara ifred och föla i lung och ro.
Gullan86;9947721fölet skall väl ha kommit upp på benen efter 1 timme och har man nära in till boxen och det är 20 minus ute så bör man kanske leda in stoet bara fölet kan strutta efter. [/QUOTE skrev:Är det 20 minus ute så ska man nog se till att bära in fölet omedelbums.