Sv: Föl

Inte_Ung skrev:
Fölet som du ser på min bild är 6 dagar på bilden.
Snart ett år i verkligheten.

rolig.. min är bara typ 2mån än..så får vänta innan han kan komma hem=(.

Humelibumlan skrev:
Kan vi få sen en färskare bild?

tyvär har jag inte någon..har bara varit o hälsat på han (han bor bara 18mil här ifr) ända bilden jag har... :cry:

På samma häst eller på nya föl?
Dottern, min fotograf, har haft krångel med sin digitalkamera, så vi är litet korta på bilder just nu.
Men vi kan se om vi kan banka igång någon av våra kameror, så att där kan bli någon bild.
Det kan dock ta några dagar.

Inte_Ung skrev:
På samma häst eller på nya föl?
Dottern, min fotograf, har haft krångel med sin digitalkamera, så vi är litet korta på bilder just nu.
Men vi kan se om vi kan banka igång någon av våra kameror, så att där kan bli någon bild.
Det kan dock ta några dagar.
På samma häst såklart :D

Humelibumlan skrev:
Vad taskig du är mot kossorna.. ;)
Vi får väl hoppas han numera liknar en häst mer o en ko mindre?
Har du fler bilder från samma besök?

=) ja grannens kor är iaf fula :banana:

Jodå han är jätte fin nu..=)

nä har inte någon mer bild på han på datorn men på pappan?

Men vad fin han ser ut. Vad förvånad jag blev. Inte trodde jag att jag skulle få se en skäck. Jag trodde hästen skulle vara brun eller något. Han liknar min lilla halvblodsvalack som för övrigt fyller 2 år i dag. (har en egen tråd om detta)
Skickar med en bild när min bara var ca 12 timmar gammal.
http://hem.passagen.se/gejsa/bilder/f%F6lis1.JPG

Rätt så lika tycker jag.
Vi har haft en korsning som var halvblod/russ. Hon var 147 cm hög och jättefin. Hon dog i vintras hela 27 år gammal. Så visst kan man få bra blandningar. Lycka till med din! :rofl:

Humelibumlan skrev:
Jag är nyfiken, i all välmening och vill fråga.
Denna lilla olycka som du nu tänker köpa, vad har du tänkt ha han till?
Hur är hans föräldrar o hur ser de ut exteriört?
Är det stoets första avkomma? Vad är hon för typ av häst psykiskt? Vad används hon till?
Samma frågor om fadern...
Skadehistoria på både mor o far?

Som sagt, bar nyfiken :D

ja som kompis.. Sen om de nu funkar NH Western o lite trix.. Ja det är stoets första avkomma, i psyket är hon helt okej,dok vet juh ägarna inte riktigt då denna donna bara är 3år(travnordis)
Fadern är en 4årig hingst som yvonne bytte till sig mot en travare(toppen psyke o han är väldigt högt bärderad av dommare)

vet lixom inte vad du vill veta
:banana:

Senast ändrad av en moderator:

gejsa skrev:
Men vad fin han ser ut. Vad förvånad jag blev. Inte trodde jag att jag skulle få se en skäck. Jag trodde hästen skulle vara brun eller något. Han liknar min lilla halvblodsvalack som för övrigt fyller 2 år i dag. (har en egen tråd om detta)
Skickar med en bild när min bara var ca 12 timmar gammal.
http://hem.passagen.se/gejsa/bilder/f%F6lis1.JPG

Rätt så lika tycker jag.
Vi har haft en korsning som var halvblod/russ. Hon var 147 cm hög och jättefin. Hon dog i vintras hela 27 år gammal. Så visst kan man få bra blandningar. Lycka till med din! :rofl:

Din häst påminner mig mycket om en am paint jag hadde på foder ett tag,som kom från vimmerby.. Vickie valkyria hette hon... Din häst är värkligen snygg...

Japp dom är gulliga=) man kan chocka många)

Tack! På fotot är han väl eg inte så snygg än. Men nu börjar han bli det tycker jag. Med lång vit man och svans osv..

Ang kompis med sin häst.
Visst kan man vara kompis med sin häst.
Jag har 4 st kompisar i stallet. :banana:

Tilla skrev:
ja som kompis.. Sen om de nu funkar NH Western o lite trix.. Ja det är stoets första avkomma, i psyket är hon helt okej,dok vet juh ägarna inte riktigt då denna donna bara är 3år(travnordis)
Fadern är en 4årig hingst som yvonne bytte till sig mot en travare(toppen psyke o han är väldigt högt bärderad av dommare)

vet lixom inte vad du vill veta
:banana:
Det jag ville veta egentligen var hur mycket du viste om hans föräldrar.
Eftersom du köper en så ung individ, tycker jag det är ännu viktigare att skaffa sig så mycket info som möjligt om hans föräldrar o vilket blod de har i ådrorna..
Med tanke på hans framtida exteriör och framför allt psyke.

gejsa skrev:
Tack! På fotot är han väl eg inte så snygg än. Men nu börjar han bli det tycker jag. Med lång vit man och svans osv..

Ang kompis med sin häst.
Visst kan man vara kompis med sin häst.
Jag har 4 st kompisar i stallet. :banana:

Jag tycker värkligen din häst är fin fin=)

Jag tycker att man ska vara kompis med sin häst är man inte de har man ingen bra relation till den... :bump:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama