Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju strålande!Inte_Ung skrev:Gubben bestämde att han ville ha en häst med vissa specifika egenskaper, och så avlade han fram en sådan.
Det var ju ganska så framgångsrikt, kan man säga.
Jag lovar att jag ska försöka att aldrig mer kalla det oseriös blandras avle, utan använda ordet produktion..Inte_Ung skrev:Just så, det är ju liksom olika det där.
Men helt ok att ställa till det för avkomman genom att avla på hästar som inte passar för det?Move_Over skrev:Alltså jag tycker att man kan få korsa raser...men kanske inte om det kan ställa till problem för stoet...man kan ju inte korsa en stor hingst men ett litet sto....risken är ju att fölungen kan bli för stor....sen så kan det väll ligga något bakom korsningen...det kanske inte är så smart att bara korsa för att man vill det....alltså söt sto med grannens hingst som du sa..
Men jag skulle gärna vilja korsa mitt varmblodssto med stallets arabhingst.....för att jag tror att det kan bli en bra kombination...
Ska nämna att jag själv inte har nån egen korsning hemma....men stöder alla som skaffar sig en...
Du kan testa härTilla skrev:svar till alla.... jag håller på med den dumma jäkla bilden om någon vet hur man lägger ut den snälla sej till...
Ok.Move_Over skrev:Alltså vi tänker olika därför så kommer jag hädanefter hålla tyst om allt gällande korsningar...
Anledning till att jag vill korsa mitt varmblod med "närmast" arabhingst är att det är en bra kombination tillsammans om man titta på temperament o storlek i förhållande till varandra....han har även bra meriter.....sen så är det väll tyvärr så att många människor korsar för att de inte har råd att betala för en bra hingst i samma ras....ja vet inte
Men nu ska jag hålla tyst om allt som handlar om blandraskorsningar...jag ska hålla mina åsikter för mig själv o studera denna tråd på avstånd...
Travare... Hurså?Move_Over skrev:En sista fråga....va har du själv för hästar?
Ok.Move_Over skrev:Nee..jag bara undrar...
Själv har jag shettis, varmblodssto o eventuellt en arabhingst till hösten....det va bara en enkel fråga...
Humelibumlan skrev:Här är Tillas lilla korsning....På tillfälligt besök i min lunar box
ha jobbat hela kvällen o få dit han,men får inte göra så mycket med datorn då det är jobbets...Humelibumlan skrev:Så lite