Sv: Föl

amkm skrev:
Är det ngt fel på denna?

morrinigen200430.jpg

morrinuppstalld200428.jpg

Korsning isl/kallblod (Irish cob)
3 år på bilderna

Visst,inga supergångarter och ingen supertalang till ngt speciellt,men en mkt mkt trevlig allroundponny.
Åååå...e de din? eller? jippe...några som står på min sida=)

Humelibumlan skrev:
Ja, det har du rätt i.. och vi får väl hoppas att det faller bra ut o blir en fin o användbar häst av det hela.
Men man behöver ju inte Hurra för att det finns folk som avlar fram dem.. :smirk:

e han inte söt då?
Dsc00145.jpg

Joyride skrev:
Jag är inte direkt mot korsningar MEN är i mot korsningar med island då jag tycker att island är en sådan ren och "speciell" ras.
Tror även som fler skrivit att det kommer bli av kraftigare typ, men beror ju på vad du tänkt o ha den till

ja jag vet han kommer bli kraftig har jag glömt att skriva att jag vill ha en kraftig häst.
Dsc00145.jpg

FannyN skrev:
Grattis till hästen!!

Klart man kan ha en häst till kompis bara man låter den vara just häst.Jag tror att du får en trevlig pojke om du skickar iväg honom på hingstbete, så han får lära sig veta hut av andra hästar.
Sen får du ju ta ställning till om och när du ska kastrera honom.Det tycker jag nog att du ska,det blir enklare så.
Ta hjälp av kunniga människor och ta till dig det de säger utan att sluta tänka själv.Läs mycket.Både på nätet och böcker.Ställ in honom på en bra foderstat,se till att han har kompisar och sköt hovvård och avmaskning.Sluta aldrig att fråga, det finns alltid nån som vet bättre... :D

Stort lycka till från Åsa

Tack så mycket för dit inlägg...=) jag blir glad när någon peppar mig o inte bara trackar...

tack..

MercedesBenz skrev:
Jag har sett denna korsningen och skulle mycket gärna skaffat mig en själv om jag inte redan hade för många hästar. Jag hade använt den till western. Verkar va en superblandning :D

tack för ditt inlägg...gla jag blir.. jag vill ha peppningar=) ja jag tror på denna häst jag oxå..men de e juh jag=)

Kan du inte lägga bilden på sidan som den andra hästen?
Min dator är kocko så jag kommer till hotmail om jag klickar på länken....

tror snarare de kan bli en väldigt uthållig häst..då pappan är islandshäst (ca 137mhk) o mamman nordis(150mhk) vad skulle de vara för fel..? sej gärna vad du tycker

Tycker mer det låter som en oseriös avlare, kan man inte avla fram riktiga renrasiga hästar så tar man vad man haver och säljer den sen. :smirk: Hoppas fler läser detta som anser att vi borde släppa avlen fri på Islandshästen. :angel:

FannyN skrev:
Kan du inte lägga bilden på sidan som den andra hästen?
Min dator är kocko så jag kommer till hotmail om jag klickar på länken....
de e inte din dator de va min som dumma sig... ska se om jag kan fixa de

Boj skrev:
Tycker mer det låter som en oseriös avlare, kan man inte avla fram riktiga renrasiga hästar så tar man vad man haver och säljer den sen. :smirk: Hoppas fler läser detta som anser att vi borde släppa avlen fri på Islandshästen. :angel:

ja på sätt o vis..man kan se de på många olika sätt.. men nu är de så att lillen är en "Olyckshändelse"

Tilla skrev:
ja på sätt o vis..man kan se de på många olika sätt.. men nu är de så att lillen är en "Olyckshändelse"
Jag är nyfiken, i all välmening och vill fråga.
Denna lilla olycka som du nu tänker köpa, vad har du tänkt ha han till?
Hur är hans föräldrar o hur ser de ut exteriört?
Är det stoets första avkomma? Vad är hon för typ av häst psykiskt? Vad används hon till?
Samma frågor om fadern...
Skadehistoria på både mor o far?

Som sagt, bar nyfiken :D

Jag har inte det minsta emot korsningar.....många av de "fina" "renrasiga" hästarna har kommit fram genom att man har korsat olika hästar så är det bara...
Ja tycker absolut att du ska satsa på den här hästen ;) ...ja menar den kan ju bli jättebra....man kan ju liksom inte säga att den INTE kommer bli det...framtiden avgör.. :)

O till den som skrev att "travare" inte passar som distans hästar.....tänk om...de är väldigt uthålliga o kan springa väldigt länge.....o ja tror visst att denna ras säkerligen kan va med i distans,,,
Den blir som man gör den....
Lycka till...
O lova att berätta hur det går... :)

Move_Over skrev:
Jag har inte det minsta emot korsningar.....många av de "fina" "renrasiga" hästarna har kommit fram genom att man har korsat olika hästar så är det bara...
Ja tycker absolut att du ska satsa på den här hästen ;) ...ja menar den kan ju bli jättebra....man kan ju liksom inte säga att den INTE kommer bli det...framtiden avgör.. :)

O till den som skrev att "travare" inte passar som distans hästar.....tänk om...de är väldigt uthålliga o kan springa väldigt länge.....o ja tror visst att denna ras säkerligen kan va med i distans,,,
Lycka till...
O lova att berätta hur det går... :)

Hej tack för dit stöd..=) Ja jag lovar att jag ska berätta hur allt,går..jag prövar dok o få till bilden på lillen jag pröva lägga in men går inte så bra=(

C:\Documents and Settings\Makl1737\Mina dokument\Mina bilder\Dsc00145.jpg

Move_Over skrev:
Det är en väldans stor skillnad på att medvetet korsa raser för att förbättre olika raser, då använder man inte sitt söta sto till grannens hingst, utan man använder väl utvalda individer som passar för ändamålet!!!

Jag tänker inte köpa hästen :angel:

Vilket oftast beror på att de är bra grundtränade och tränast (trav) sen de var små.. Har inte så himla mycket med rasen i sig att göra.

Tilla skrev:
C:\Documents and Settings\Makl1737\Mina dokument\Mina bilder\Dsc00145.jpg
Det går inte att länka till din egen dator.
Lite konstigt att bilden syntes från början, men sen/nu blir man kopplad till hotmail? :confused:

Hm...va ska jag svara.....jag stöder iallafall Tilla tillfullo och håller forfarande hårt på vad jag skrivit.....

Move_Over skrev:
Hm...va ska jag svara.....jag stöder iallafall Tilla tillfullo och håller forfarande hårt på vad jag skrivit.....
Ja det får du så gärna göra, men se i fortsättningen till att de fakta du baserar ditt inlägg på stämmer. :smirk:

Humelibumlan skrev:
Det går inte att länka till din egen dator.
Lite konstigt att bilden syntes från början, men sen/nu blir man kopplad till hotmail? :confused:

Jag känner mig som en idiot.... jobbar just nu så jag kan inte den datorn jag sitter vid.. men men ... jag har juh bild f*n men vet inte hur jag ska få till den,halva jobbet ha varit här o prövat hjälpa mig.

Grattis till häste, jag tror det kommer att bli en fin kille :banana: .Oooooj bara vi som är kompisar med våra djur???Hoppas ni får en bra tid tillsammans!

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar
  • Tråden för spår