Sv: Föl

Tilla skrev:
Jag tycker värkligen din häst är fin fin=)

Jag tycker att man ska vara kompis med sin häst är man inte de har man ingen bra relation till den... :bump:
Jag tycker snarare an ska vara ledare över sin häst o respektera den.. Det borde vara den bästa o mest givande relationen

Humelibumlan skrev:
Det jag ville veta egentligen var hur mycket du viste om hans föräldrar.
Eftersom du köper en så ung individ, tycker jag det är ännu viktigare att skaffa sig så mycket info som möjligt om hans föräldrar o vilket blod de har i ådrorna..
Med tanke på hans framtida exteriör och framför allt psyke.

Jo jag vet de jag vill veta o har träffat både mor o far o de e inga problem,dom är så perffa som jag vill att dom ska vara.. :banana:

Men just nu kan jag inte tänka klart snart..har suttit på jobbe sen kl 12... o slutar snart... (supporttekniker) (så ringer massa folk till mig som inte kan någe)

Humelibumlan skrev:
Jag tycker snarare an ska vara ledare över sin häst o respektera den.. Det borde vara den bästa o mest givande relationen

Jo vist de stämmer men man måste juh vara vän med den oxå.. så man kan ha kul ihop..allt kan inte bara hänga på respekt o sådant...lite skoj måste få finnas med i bilden :bump:

Allvarligt talat: Korsning islänning-nordsvensk som liknar ditt halvblod?????

Och är hästen bättre för att det är en skäck?

Och (till Tilla och Move over tror jag att det var ) är man mer kompis med sin häst om man har en konstig korsning än om man har en välstammad tävlingshäst?

Humelibumlan skrev:
Ingen har påstått något annat, utan ifrågasatt lämpligheten att korsa två olika raser... Viss skillnad!
Tänk vad konstigt! jag tycker att det mest är du som skriver om detta. Dom flesta har sagt att visst kan man få fram en fin blandning. Du sitter ju mest och leker med orden hela tiden.

Snuffsan skrev:

Och (till Tilla och Move over tror jag att det var ) är man mer kompis med sin häst om man har en konstig korsning än om man har en välstammad tävlingshäst?

:confused: :confused: :confused: :confused:

Tilla skrev:
Jo vist de stämmer men man måste juh vara vän med den oxå.. så man kan ha kul ihop..allt kan inte bara hänga på respekt o sådant...lite skoj måste få finnas med i bilden :bump:
Det är genom respekten man kan ha roligt... Har man inte hästens respekt så har man en farlig häst och det är knappast att kalla kompis eller att ha kul...
Något ni som har föl o unghästar verkligen borde ta fasta på... :smirk:

gejsa skrev:
Tänk vad konstigt! jag tycker att det mest är du som skriver om detta. Dom flesta har sagt att visst kan man få fram en fin blandning. Du sitter ju mest och leker med orden hela tiden.
Jag har aldrig sagt att man inte kan få fram en fin korsning... :confused:

Allvarligt talat snuffsan. Har du tagit fram mitt foto och tittat så ser du likheten.
Nej hästen är inte bättre för att den är en skäck. Var har jag skrivit det?????
Nej, man är inte mer kompis oavsett ren eller blandning av häst. Har någon skrivit det också?

Snuffsan skrev:

Jag har inte sakt att man är bättre kompis med en korsning än en tävlings häst..men jag tycker dok att man ska resp korsningarna mera... o inte bara avsky dom för att dom är blandis... skulle man göra de kan man jämföra med en rassist..

Humelibumlan skrev:
Det är genom respekten man kan ha roligt... Har man inte hästens respekt så har man en farlig häst och det är knappast att kalla kompis eller att ha kul...
Något ni som har föl o unghästar verkligen borde ta fasta på... :smirk:

Snälla du! Jag har inte bara unghästar här hemma.
Men jag förstår att du är orolig. Om jag inte minns fel så är det du som har en travare hemma som bara du kan sköta?

Nu alla små vänner tänker jag ta o packa ihop mitt lilla headsett o gå hem... Men har man tur o finns jag här i morgon halv 13 om någo vill tjatra på ... GOD NATT SVERGIE

gejsa skrev:
Men vad fin han ser ut. Vad förvånad jag blev. Inte trodde jag att jag skulle få se en skäck. Jag trodde hästen skulle vara brun eller något
Det tolkar jag som att du pga färgen tycker att den är finare än du tyckt om han var brun.

Och nej, jag tycker verkligen inte att hästarna är lika. Nu är Tillas foto inte det bästa, men bogen, benen och det man ser av kroppen har inga likheter med din. Men du pratar kanske om färg igen?

Tilla skrev:
Jag har inte sakt att man är bättre kompis med en korsning än en tävlings häst..men jag tycker dok att man ska resp korsningarna mera... o inte bara avsky dom för att dom är blandis... skulle man göra de kan man jämföra med en rassist..
Det är skillnad på att respektera en blandis och på att hurra för produktionen av dessa. :smirk:
Din häst är en "olycka" och vi får hoppas den faller bra ut, men det finns folk som sitter o avlar på ren "skit" för de tycker att deras sto är "gullig" och passar bra till avel... Det är sorgligt o oseriöst. :mad:

gejsa skrev:
Snälla du! Jag har inte bara unghästar här hemma.
Men jag förstår att du är orolig. Om jag inte minns fel så är det du som har en travare hemma som bara du kan sköta?
Svarade jag dig?? :confused: Inlägget var iallafall till Tilla.

Du minns fel.. :angel:

Men du,om du gillar skäckar och du gillar tyngre/grövre hästar,varför köper du inte en Tinker/IC??

En sån här t ex...

;) :angel:

PICT0012.jpg

Det tolkar jag som att du pga färgen tycker att den är finare än du tyckt om han var brun.
Svar ja. Trodde att han var brun men fick se en skäck. Är det konstigt att man har en viss förkärlek till skäck. Jag menar när man själv avlar fram en häst som helst ska bli skäck eller???

Och nej, jag tycker verkligen inte att hästarna är lika. Nu är Tillas foto inte det bästa, men bogen, benen och det man ser av kroppen har inga likheter med din. Men du pratar kanske om färg igen
Ja, färgen och nästan fläckarna också. Men när hästen växer upp så fattar väl vem som helst att dom inte kommer att se lika ut. Eller? :angel:

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama