Indyhope
Trådstartare
Startar en egen tråd här på avel om mitt sto och hennes föl som inte är helt OK efter förlossningen. Gjorde några inlägg i tråden "Föl 2007" på travforumet, men eftersom den tråden egentligen inte ska handla om sådant så gör jag en ny tråd och kopierar in mina inlägg hit istället.
Vi fick alltså ett stoföl igår natt. Tyvärr är varken sto eller föl helt OK. En del av efterbörden kom inte ut förrän efter 14 timmar och fölungen hade ingen ork alls igår. Därför fick fölungen blodplasma igår och märren penicillin. Fölungen är piggare nu, men ändå inte lika pigg som den ska. Veterinären kommer ut idag igen och ska skölja märren och ge fölungen fortsatt behandling.
Blir helt knäckt om det går åt skogen.
/Indyhope - som är jätteorolig och ledsen
Vi fick alltså ett stoföl igår natt. Tyvärr är varken sto eller föl helt OK. En del av efterbörden kom inte ut förrän efter 14 timmar och fölungen hade ingen ork alls igår. Därför fick fölungen blodplasma igår och märren penicillin. Fölungen är piggare nu, men ändå inte lika pigg som den ska. Veterinären kommer ut idag igen och ska skölja märren och ge fölungen fortsatt behandling.
Blir helt knäckt om det går åt skogen.
/Indyhope - som är jätteorolig och ledsen