Föl i juni

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vissen
  • Startdatum Startdatum
V

vissen

Finns det flera än jag som förra året inte fick stoet dräktigt förrän i juli och nu väntar föl i juni?
Gärna också om det fins någon här i krokarna, UPPSALA.

Värre än så faktiskt :rofl:

2 ston betäckta 4 & 6 Augusti!!!
Hingsten fick betäcka besökande ston först.. innan mina egna fick sitt :)

Mitt sto blev betäckt sista gången 11 augusti...så jag har länge till att vänta! :p

Jaa, jag! Vid första betäckningen blev stoet dräktigt med tvillingar. Beräknat fölningsdatum för detta lilla föl är 15/6.
/ady

Mitt sto ska föla sista veckan i juni. Det var inte tänkt så, men hon tog sig inte tidigare. På ett sätt är det bra eftersom hon kan föla ute.

Piggy

Min systers fjording ska föla i början av juni. Min skulle haft i april, nu är det maj, kan bli juni också :D.

Kanske väntar de ut varandra.

Jag får ett föl i juni i år, stoet har gått över 5 (fem!) veckor 2002 och 2,5 vecka 2003 och på så sett förskjutit fölningsdatumet. Funderar på att betäcka om på fölbrunsten i år, kunde inte göra det förra året då hon fick kvarbliven efterbörd.

Hlsn Helena

Runt den 29 juni är det väl dags för damen.
Började i maj förra året någon gång att seminera. Fjärde gången :eek: tog det efter att dom behandlat henne med något. Och då hade det hunnit bli augusti och det var sista chansen för säsongen. :banana:

MVH Eem

Mitt sto är beräknat till 12 juni. Hon tog sig inte på första i början på maj och sedan tog det lååång tid innan hon brunstade på nytt.

ja här har du en till!!
Fick det första fölet i söndes natt, nästa är räknat till den 29 maj, men det stoet brukar gå över tre veckor så det blir säkert en bit in i juni, det sista stoet ska föla den 15 juni. Funderar på om de ska få föla ute eller om de ska komma in på nätterna. Det kan ju vara svårare att övervaka en fölning utomhus, med mörkret och så.

Det är alltid skönt att höra att det finns fler som får en låång väntan mot sommaren.

Har lånat ut mitt sto för avel och det fölet beräknas till runt 20/7. En liten...hrrm...olycka med hingstens...hrrrmm... fördröjde allt. "Olyckan" är av sådan art att den inte är värd att berätta här för risken att inte bli betrodd är övervägande stor.... :D

han blev biten "där"...av en liten pilsk SHETTIS!!! ;) :D

Hingsten blev så upphetsad av att se mitt sto att han skriade från sin hage, shettisvalacken rymde från sin o stoets hage in till honom (???!!!), hingsten försökte sätta på lillen framifrån som i sin tur gick till attack mot den där stora konstiga bananen som hängde mellan benen på hingsten....hrrmm... :crazy:

Tyvärr blev han biten så illa att han fick åka och sys men det är ju en annann historia.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 060
Senast: Robina
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 794
Senast: thoora
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
405
Senast: Mia_R
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 945
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur