De får gå ute på stubben ett tag till så länge vädret tillåter, sen är det höst på riktigt och vinterhagen väntar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad reslig hon är! Det är väl PRE i henne, eller har jag fått det om bakfoten?
Ingen PRE, rent halvblod. Mamma tillhör stofamilj 23 med Kaliber bakåt, i övrigt mest tyska rena dressyrlinjer (Donnerhall varvat med en hel del R-blod).Vad reslig hon är! Det är väl PRE i henne, eller har jag fått det om bakfoten?
Åh, jag red många 23: or under 90/00 talet. Underbara hästarIngen PRE, rent halvblod. Mamma tillhör stofamilj 23 med Kaliber bakåt, i övrigt mest tyska rena dressyrlinjer (Donnerhall varvat med en hel del R-blod).
Ja, jag är så glad att äntligen ha fått ett stoföl undan detta stoet, hon är min once in a lifetime-hästÅh, jag red många 23: or under 90/00 talet. Underbara hästar
Det kan jag förstå att du är! Ridbara, schyssta hästar och fina att se på. Vad kan man mer begära liksom?Ja, jag är så glad att äntligen ha fått ett stoföl undan detta stoet, hon är min once in a lifetime-häst
Håller tummarna för att det rättar till sig med hovarna.Jag har varit på besök. Stoet såg jag inget på eftersom hon var gipsad på båda hovarna.
Fölet såg jag att han inte ville riktigt sätta ner hoven. Bockhov. Det har då gått 2 veckor från mitt senaste besök.
Min hovslagare/veterinär har fått se film och foto. Hon säger början till bockhov, ta bort ev kraftfoder, skor, boxvila. Då klarar vi nog det.
Stallets hovis säger ”på gränsen till försent men vi kan prova med skor först”.
Så ja… Min hovslagare är bortrest nu så jag har sagt att de får sko honom så får jag fortsätta med att leta efter stallplats närmare hemmet.
Mina ska vaccineras på tisdag, tycker också synd om min veterinär för Fia är ytterst skeptisk till sprutor efter sina erfarenheter. Lycklig är den ovetande, som man så fint brukar säga. De fick gå in igår och bli ompysslade och Fia äter rätt bra av fölpelletsen nu. Får hålla koll så hon inte rätar sig för mycket i kotorna bara men än så länge verkar det vara lugnt.