Min tjej är en pigg och glad tjej som nu fått större hage med sällskap. Det är så spännande att hon vågar lämna mammas sida, maken till kavat dam
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja det känns så fint i hjärtat. Gör ont att se de små ligga ensamma i en stor box. Ett fantastiskt vänligt sto som svarade perfekt på hormonbehandling.Åh vad härligt att det gått bra med amman!
Men så sötMin tjej är en pigg och glad tjej som nu fått större hage med sällskap. Det är så spännande att hon vågar lämna mammas sida, maken till kavat dam Visa bifogad fil 89726
Var ett tag sedan jag var här inne. Blev lite deppig då fölet i takt med finare väder och därmed längre utevistelse, fick veka kotor bak. Blev korrigerad av hovslagare förra veckan och får nu begränsad utevistelse i liten hage. Så trist Enligt hovslagaren har man endast fram till 3 månaders ålder på sig att korrigera detta, annars finns det inget att göra.Ja @sova vi behöver fler bilder på underverket
Åh, hoppas det rättar till sigVar ett tag sedan jag var här inne. Blev lite deppig då fölet i takt med finare väder och därmed längre utevistelse, fick veka kotor bak. Blev korrigerad av hovslagare förra veckan och får nu begränsad utevistelse i liten hage. Så trist Enligt hovslagaren har man endast fram till 3 månaders ålder på sig att korrigera detta, annars finns det inget att göra.
Vilken snopen överraskning, kan tänka mig att man gnuggar ögonen lite även om det var väntat. Vem är pappan?Kan man säga "Äntligen" även om fölet kommer nästan två veckor för tidigt?! I morse bara stod hon där, beräknad fölning var 12 maj, jag började fundera på att sätta upp övervakningskamera igår men fick inte till den. Visa bifogad fil 89859
Det blev iaf ett stoföl, rasen är Nordsvensk brukshäst och det är mamma Lövas första föl. De verkar må jättebra båda två.
Ja jag blev lite paff...Vilken snopen överraskning, kan tänka mig att man gnuggar ögonen lite även om det var väntat. Vem är pappan?
Ja jag blev lite paff...
Men med en pappa som heter Tittut borde jag ha räknat ut det...
Haha! Men vad kul, ska bli kul att se hans avkommer framöver.Ja jag blev lite paff...
Men med en pappa som heter Tittut borde jag ha räknat ut det...
Wow! Ring mig om hon blir över 170!I söndags kom det ett stoföl här som jag inte lyckats fota förrän i morse Kavat liten flicka med eld i baken, inte helt olik sin syster från 2020 men mer näpen och petit. Det finns ju något gammalt talesätt bland uppfödarfolk att man skall titta på dem vid 3 dagar, 3 veckor och 3 månaders ålder, så det blev kanske bra ändå.
Visa bifogad fil 90708
SuperfinI söndags kom det ett stoföl här som jag inte lyckats fota förrän i morse Kavat liten flicka med eld i baken, inte helt olik sin syster från 2020 men mer näpen och petit. Det finns ju något gammalt talesätt bland uppfödarfolk att man skall titta på dem vid 3 dagar, 3 veckor och 3 månaders ålder, så det blev kanske bra ändå.
Visa bifogad fil 90708
Igår morse föddes den här näpna tjejen. Nordsvensk brukshäst e Od ue Dior. Lilja 4år fick sitt första föl och allt har gått enligt skolboken så här långt. Någon som vågar sig på att gissa färgen ? Pappa Gulbrun. länk till film. https://www.facebook.com/644009472/videos/pcb.10159429666159473/375229781229769
Visa bifogad fil 90716
I söndags kom det ett stoföl här som jag inte lyckats fota förrän i morse Kavat liten flicka med eld i baken, inte helt olik sin syster från 2020 men mer näpen och petit. Det finns ju något gammalt talesätt bland uppfödarfolk att man skall titta på dem vid 3 dagar, 3 veckor och 3 månaders ålder, så det blev kanske bra ändå.
Visa bifogad fil 90708