Gullefjunet fyller 3 år idag!
Vi firade med knäckebrödstårta med rivna morötter och äppelskivor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis till den nyblivna "unga vuxna"!Gullefjunet fyller 3 år idag!
Visa bifogad fil 114240
Hon tackar och bockar.Grattis till den nyblivna "unga vuxna"!
Grattis! Så vacker hon ärGullefjunet fyller 3 år idag!
Visa bifogad fil 114240
Hon tackar och bockar.
Det var meningen att skriva så.
Underbart! Jag är inte alls avundsjuk.Visa bifogad fil 114709
Min lilla plutt e. Conthargos. Han är inriden och styrbar i alla gångarter.
Den andre plutten är såld
Snygg häst!!!Vi har mest gjort ingenting, men det lilla vi gjort tar han som en stjärna. Springa runt i ring är dock väldigt svårt förstå meningen med
Har konstaterat att han bryr sig noll om sadel, att jag hänger mm. Så vi behöver miljöträna helt enkelt, det är det som kommer riskera att ställa till det när jag sitter upp.
Först gången med stigbyglar och han kunde inte brytt sig mindre om det. Men prasslar det i löven eller nån dyker upp runt ett hörn....
Bild från film, därav kvalitén Visa bifogad fil 120078
Så tråkigt!Kul med lite rapporter från alla fina treåringar!
Här är det ännu lite stiltje på rapporterna tyvärr - det blev ingen start som tänkt på treårstestet pga att en jävla ink på utsidan av hasen har suttit där i ett år och inte gjort något väsen av sig. Men lagom till det var dags för inridning omgång 2 så började den gå sönder och vätska sig och swoosh så kom det en rejäl lymfangit som tråkig och väldigt ovälkommen gäst.
Så det blev uppskjutet alltihop och förhoppningsvis ska jag lämna honom till C till helgen igen, så får vi se om det funkar med någon av de sena visningarna i sommar sedan. Det är en envis vätskebubbla kvar på framsidan av hasen efter lymfangitskiten så veterinären ska komma och inspektera den i morgon för säkerhets skull.
Men det har gjort honom gott i kroppen att få ett par månader till, han fyller inte tre förrän i övermorgon och har lagt på sig jättefint på alla håll nu. Och växt till sig till 167 i manken senaste mätningen med option på ett par centimeter till.
Jag har också ridit in själv, men har turen att ha världens bästa hjälpreda (som var medryttare till mammahästen, som tyvärr somnade in nyligen.)Så tråkigt!
Men det betyder att vi är i gott sällskap!
Jag funderar på att åka antingen i september eller nästa vår.
Inridningen är segdragen och eftersom jag gör allt själv så tar allt hundra gånger så lång tid.
Nu har jag iaf en dressyrtränare som åtagit sig att komma en gång i veckan och hjälpa mig.
Man måste ju vara minst två för att det skall bli något vettigt gjort.
Fy så besvärligt det skulle vara med en sådan häst! Det måste vara lätt att misströsta och bli osäker själv?Jag har också ridit in själv, men har turen att ha världens bästa hjälpreda (som var medryttare till mammahästen, som tyvärr somnade in nyligen.)
Svårt utan hjälp!
Det står en annan treåring i stallet, men den är (trots hjälp) inte redo att visas. Den är ett nervvrak och har inte velat släppa upp någon på ryggen och varit svår i hanteringen. Jag är så himla glad över min trygga, stabila lilla gula som tar det mesta med ro!