Det är så kul att se alla som kommit upp på ryggen!! Längtar tills det är dags för oss.
Min är ju Welsh cob så det är ingen risk han blir 170. Men med ledning av hans stam och storlek när han föddes mm så var uppskattningen att han skulle bli d-ponny.
Han är född sent så han är 2.5 år nu. Han har växt över ponny måttet. Jag vägrar gissa, men stallägaren som sedan hösten 2021 (dvs då han var åring) sagt "han blir 1.57" och som vi skrattat åt - han kanske har rätt ändå... Veterinären gissade vid mätningen nu i november på "155 I alla fall"
Ironin är att han har en halvsyster (samma mamma) som är stor och alltid varit stor, sen den dag hon föddes. Och hela tiden har det varit att "han blir absolut inte lika stor som syrran". Just nu känns det som att han antagit den utmaningen med ett "hold my beer"
Så, kanske har han växt det han ska. Kanske tänker han växa 1 dm till innan han är kvar. Nobody knows. Men det spelar inte så stor roll, han kan inte bli för liten och han borde inte kunna bli för stor. Men fick jag drömma så skulle han inte växa en centimeter till. Det är perfekt lagom nu!