Anton är ju redan kastrerad, det blev han I mars och då var han 8 månader.
Hans kompis född maj 2020 blir av med juvelerna I slutet av den här månaden
Hans kompis född maj 2020 blir av med juvelerna I slutet av den här månaden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det en uppe och en nere?Darwin tveklöst, Dominus nja. Tycker också hans sitter högt upp när jag jämför.
Är det en uppe och en nere?
Hm? Jag vet inte om jag förstår riktigt. Är båda uppe lite?Nja, en liite mer nere kanske, men inte alls lika tydligt som på "brorsan" Darwin.
Ja jag tycker det men ena sidan är tydligare än den andra. Ska höra med veterinären när Darwin ska ha sin C-vaccination snart vad hon tror om läget, om det finns anledning att oroas eller om hon tror att han bara är sent på det. Men min plan är att försöka ta Darwins kastrering på denna sida nyår och avvakta med Dominus till nästa år.Hm? Jag vet inte om jag förstår riktigt. Är båda uppe lite?
Spännande! Berätta vad veterinären tycker/ säger, är du snäll!Ja jag tycker det men ena sidan är tydligare än den andra. Ska höra med veterinären när Darwin ska ha sin C-vaccination snart vad hon tror om läget, om det finns anledning att oroas eller om hon tror att han bara är sent på det. Men min plan är att försöka ta Darwins kastrering på denna sida nyår och avvakta med Dominus till nästa år.
Kastrerade i augusti på klinik, sövd och sydd. Inga infektioner alls efteråt. Hade helst kastrerat redan före sommaren men blev inte möjligt då.Ni som har hingstar, hur resonerar ni ang kastrering? När det dags?
Vad kostade det?Kastrerade i augusti på klinik, sövd och sydd. Inga infektioner alls efteråt. Hade helst kastrerat redan före sommaren men blev inte möjligt då.
Visa bifogad fil 79380
Ungefär 8000 på Värmlands Hästsjukhus. Då sov han där en natt dessutom.Vad kostade det?
Jag funderar på olika alternativ. Det som bekymrar mig är att den ena testikeln inte verkar vilja ramla ned.
Hur höga är era hästar nu?
Min blir inom ett par veckor 18 månader och är idag ca 154 cm.
Oj, hon lär bli stor! Tänk om hon växer 20 cm?Jag är inte så aktiv o tråden men läser och följer era jämnåriga Mätte Sally, 18 månader e. Imposantos, förra veckan till 166 cm över havet. Mot alla odds rätt jämnväxt och proportionerligt så jag hoppas innerligt att hon växer max 1 dm till totalt.
Oj, hon lär bli stor! Tänk om hon växer 20 cm?
Kan man räkna ca 10 cm efter 18 månadersdagen?Det har jag aldrig varit med om (runt 15 cm är inte ovanligt dock och det är stort nog), men isf får vi väl be till högre makter att hon är frisk och välbehållen, och så får vi se oss om efter en riktigt stor seminveterinär, för vår nuvarande lär aldrig nå in så hon kan seminera
Visa bifogad fil 79896Bildkvaliteten är superb
Men man ser att hon har sele på sig i alla fall! Allt gick lugnt till, men hon har inte tid att stå still i stallet längre. När hon var föl kunde hon nästan somna när man borstade och pysslade