”Okej! Men jag hittade bara en bit plast, jag försöker leka lite med den istället!”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det verkar populärt! Tar med mig en väska med borstar in i hagen, den ska nosas på, puttas på, STAMPAS på och skakas runt. Även av de vuxna i hagen
Inte den fina manen!Visa bifogad fil 77537
I helgen mätte jag min lilla skitunge till 149 cm. Fortfarande minst i hagen, men det har hänt massor under betet! Hon är inget benrangel längre. Bilden är från idag när hon testade att äta hovrester från kompisarna.
Tyvärr kliade hon bort en del man under sommaren, så nu velar jag kring frisyren. Klippa vuxenfrilla eller spara ett tag till?
Vilken siluett!”Okej! Men jag hittade bara en bit plast, jag försöker leka lite med den istället!”
Visa bifogad fil 77407
Så rolig beskrivning! Man riktigt ser Dominus i vattenkammad lugg och gå-bort-skjorta när han skäms lite för sin oregerliga brorsa som kör Twisted Sister och 80-tals hårburr för hela slanten!Och jag vet det där att inte förmänskliga sina djur och allt sånt, men alltså det är ändå komiskt hur himla tydligt man skulle kunna omvandla de här två unga individerna till killar i en högstadieklass med sina personlighetsdrag.
Dominus är den där lite lillgamla pluggisen i högstadiet som sitter längst fram och räcker upp handen och läser alla läxor utan att föräldrarna behöver säga till, bara för att han är genuint intresserad. Spanar inte på tjejer utan han är så upptagen med att lära sig saker, det räcker för honom. Han är lärarnas gullgosse och helt nöjd med att inte platsa bland de coola killarna. Han kommer att komma mest till sin rätt på universitetet. Då kommer också tjejerna att få upp ögonen för honom eftersom han även är en mycket snäll, pålitlig och bra kille. Och snygg på ett sådär omedvetet sätt.
Medan Darwin är den långhåriga killen som aldrig sitter längst fram, rapar högljutt ibland och lyssnar på sitt favoritband hellre än läser läxor. Han kan ALLT om saker som intresserar honom, men är uppenbart svårövertalad i det han inte genast ser poängen med. Kan försjunka i att sitta och rita eller tänka på tjejer eller vad han och killkompisarna ska hitta på sedan, så att han inte hör lärarnas försök att kommunicera med honom. En större utmaning för lärarna som samtidigt vet att han är jäkligt smart, om det går att hitta rätt motivation.
Och vad jag älskar dem båda två.
Vilken siluett!
Beror på lite men så fort kulorna kommit ner om den inte ska sparas.Ni som har hingstar, hur resonerar ni ang kastrering? När det dags?
I mitt fall så är en kula liksom kännbar, högre upp, men inte nere. Kan den ramla ner nu, låt säga inom några månader, eller är det vanligt att den blir kvar om den inte kommit sig ännu? Han är 16 månader.Beror på lite men så fort kulorna kommit ner om den inte ska sparas.
Har de båda kulorna nere?Han kan sträcka lite extra på sig, lillasyster (på mammas sida) blev landets näst högst bedömda dressyrföl med 90 %! Själv visades han ju tyvärr inte, har för mig att han inte var riktigt i en bra växtfas eller om det var något annat som kom i vägen bara. Men av mig får han alltid 100, 0 % min lille superstar.
Ang kastrering så hoppas jag Darwin kan tas nu i höst, han är inte hopplös på det sättet men det vore skönt att få det avklarat bara. Dominus är lite långsam där också (och som framgår är han allt annat än en besvärlig hingst) så ingen större brådska, hade känts bra att få det avklarat kanske nästa vår men annars kan han säkert vänta till efter sommaren.
Oj jag trodde var i -21 trådenI mitt fall så är en kula liksom kännbar, högre upp, men inte nere. Kan den ramla ner nu, låt säga inom några månader, eller är det vanligt att den blir kvar om den inte kommit sig ännu? Han är 16 månader.
Har de båda kulorna nere?