Han fryser inte i vinterDet är knappt att man ser var öronhåret slutar och pannluggen börjar. Helt underbart!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han fryser inte i vinterDet är knappt att man ser var öronhåret slutar och pannluggen börjar. Helt underbart!
Stor... Nu är min iofs snart fem månader men han är bra mycket större än welsharna som är maxade B på typ 130 cm eller nåt. Dessutom växer han mycket just nu. Dock lämnar stoet stort, brorsan är närmare 1.75 som treåring.Hur stora är era 4 månaders halvblod?
Hur stora är era 4 månaders halvblod?
Var ska stig åka?Stor... Nu är min iofs snart fem månader men han är bra mycket större än welsharna som är maxade B på typ 130 cm eller nåt. Dessutom växer han mycket just nu. Dock lämnar stoet stort, brorsan är närmare 1.75 som treåring.
Från början var det tänkt Öland, men på grund av torkan där uppe bland annat så väljer jag att ta honom till en lösdrift i närheten så att jag kan hålla koll på honom och jobba med honom. Jag kan rent praktiskt ha honom hemma men då behöver han skäras tidigt och skaderisken är ändå stor om han går ut med ponnystona på grund av storleksskillnaden. Han behöver också en annan typ av käk än vad badtunnorna här hemma gör.Var ska stig åka?
Loppan är rätt normalstor. Det är skönt för stoets förra föl blev inte stor. Tror han är 163 nu som femåring.
Loppan är såld och åker i slutet av november när hon är sju månader.
En liten film på damen. Hoppas jag inte har lagt in den här redan innan.
Avmaskning och hagbyte till lilla delen av vinterhagen idag. Morsan var mer taggad än Stig
Tack, ja märren är en familjemedlem här hemma, min ögonsten, och hon vet om detBåda är så fina! Jag är lite lätt kär i ditt sto
Tack, ja märren är en familjemedlem här hemma, min ögonsten, och hon vet om det
Japp! Jag tror vi har passerat fjordhäststadiet när det gäller frisyr och övergått till islandshästfluff!Manen har rejält med volym iaf
Det låter som en spännande dag!Jag har försökt hinna med lite hästar hemma idag när jag hade tid så tog in sto och föl för en sedvanlig rykt. Med in i boxen följer 11 hungriga tackor (de kan höras på filmen jag la upp igår) som lyckats smita på nåt vis. De tror att all mat är deras mat och jag stängde väl inte boxdörren ordentligt, upptagen som jag var med två hästar i händerna...
Det var får överallt helt plötsligt. Märren lyfte inte ens huvudet från krubban. Stig blev väl lite förvånad, mest tror jag han reagerade på att jag fick panik över att hans mamma skulle slå ihjäl dem, en högst befogad rädsla i hennes fall...
Tack och lov fattade fåren allvaret så de försvann ut lika fort som de kom, men jag ska fårsäkra bättre nästa gång...
Jag mätte min lillskit till ca 127-128 cm idag. Hon är 6 månader och 10 dagar Tur att jag ändå inte vill ha en jättehäst. Hon är ju förtidigt född, så jag vet inte hur lång tid det tar innan de är ikapp med jämnåriga?Hur stora är era 4 månaders halvblod?
Haha han är rätt säker över huvud taget, så som jag härjar med den stackaren. Våra grannar har fått ett mycket mer händelserikt liv sen vi flyttade hit har vi hörtDet låter som en spännande dag!
Stig kanske är fårsäker nu? Alltid bra med miljöträning, liksom...