Idag har lille Stig fått första sprutan av grundvaccinationen. Han var jätteduktig, vi skulle tagit det i hagen först men han kommer nog fortfarande ihåg en del av sin konvalescens så jag baxade in dem i boxen och då gick det jättebra.
Nästa spruta blir i samband med slutröntgen om en månad tänkte jag. Jag velar lite om jag ska åka själv med honom eller ta med mamma också, som ändå behöver kolla tänderna. Han kommer få göra en s.k abrupt avvänjning för jag vill inte släppa över honom till ponnyerna innan han åker på grund av skaderisken, plus att hormonerna börjat svalla på honom.
Det är ganska mycket löpande band-principen här hemma med mycket hästar, många andra djur och sen småbarn på det = hästarna får tåla att "kånkas" runt på lite hur som helst. Kan tänka mig att det ser lite lustigt ut för en utomstående när jag manövrerar ett föl och mamma häst i vardera hand hit och dit och fram och tillbaka. De är hemskt snälla iaf och jag tänker att det kommer kanske ut nåt gott av det för de blir rätt tåliga och miljötränade.