Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Gud vad de växer! Måste komma ihåg att mäta min! & ta med kameran!
Detta fotot är över 3 veckor sen 10 veckor igår!
8_51d352739606ee45a363036a.jpg

wibrance_51d35257e087c3325fef4c10.jpg

nu har han tappat nästan all päls på huvudet men nästan inget på resten av kroppen, fortfarande som en nallebjörn. Det andra fölet har tappat mkt mer nästan allt på rumpan, halva benen och halsen o den är född 2 veckor senare..

CaisaLundblad: Ja att jag gör :) Fast nu är det ju bara en månad kvar, tiden går så fort.... :eek:

Din lilla fölis :d

Min är betäckt i år och jag står också i inackorderad och kommer göra även när fölis kommer. Vi har fölboxar som är enorma så den biten är inga som helst problem. Även hagar, hjälp etc löser sig utan problem, mycket då stallägaren är otroligt bra. Flexibel, engagerad och allmänt bra :) hon har dessutom vara av både föl och fölningar så det känns extra bra för mig eftersom det kommer bli mitt första! Allt går nog att lösa så länge man har en stallägare som man trivs med och som är öppen och flexibel!

Mina har Joli som prefix, så de heter Joli Cloud Connected och Joli Inittowinit :) Namnen i sig är rocklåtar :)

Itzy är förresten rätt stor! Hon föddes den 19 maj och är redan 122cm i manken och 124cm på rumpestumpen!

Jag har prefix istället för att gå mot strömmen...:) Mina heter My ....har My Wonder sen tidigare, dock inte min uppfödning men hon var inte reggad när jag köpte henne så då fick jag ju döpa också. Eskil heter My Decision.

Haha, så har jag alltid tänkt att göra om jag får för mig att föda upp ponnier:D. (Med tanke på att jag heter My tycker jag det var lite kul:p).

kl

Och när vi ändå pratar namn så har jag fortfarande inte kommit på något bra smeknamn till Florence :cautious:. Tänkte att det dyker väl upp efter hand, men nä... Inget ännu :meh:

kl
Min lille Aconitum föddes den 5/7. Natten mellan den 7/7 och 8/7 höll han på att stryka med pga tarmbecksförstoppning. Han hade fått ur sig delar av det så jag trodde allt var lugnt men det fanns otroliga mängder kvar. När man ser bilder på tarmbeck visas det vanligen några enstaka små kottar det har jag dock på mina 2 föl upptäckt är långt ifrån sanningen överenstämmande. I den här gossens fall rörde det sig om mer än 30 cm. Det var mängden vi fick ur honom liten kotte efter liten kotte den där natten och då hade han som sagt tryckt ur sig endel själv tidigare.
Ett par bilder på gossen
Aconitum.jpg

Aconitum1.jpg

Tyvärr är han skimmel så hans fina tecken kommer att döljas :-( Det vita på bakkotan är nästan en exakt kopia av samma ben på storasyster. Det är lite häftigt eftersom de är efter olika hinsgstar där hon är efter en hingst med 4 vita ben och jag tror hans pappa urprungligen hade färg på alla benen.
Grabben växer så det knakar och märra ger mjölk som en gammaldags mjölkko. Nu är det bara att hoppas att han haft sitt iom förstoppningen och inte går up på tå.

Han är e. Portmer ox u. Bozanova ue. Bilikov ox uue. Cordon Bleu 461
En liten arabkorsning med andra ord (fast han räknas som halvblod enligt Görel).

Skulle fått raskod 04 (renrasigt halvblod) men grå papper i ASVH om föräldrarna varit registrerade på annat sätt:)

Jag skulle önska att det gick att regga honom där. Nu har jag ju Arab och svenska hästavelsförbundet att välja på. När jag läste på arab för några veckor sedan så lyckas jag inte ens lista ut vad det skulle kosta att regga hos dem. Jag kom fram till helt olika priser när jag läste 2 olika dokument.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka