Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

kl

Var länge sedan jag fick nya bilder på Florence, så tog med kameran ut när jag vattnade dem idag. Det var en trött liten tjej jag hittade ;)

Höstmåne Tack så mycket!, hon är verkligen docksöt med sitt huvud :)

Tscabo Du verkar haft rätt med insekter, då det bara vara en liten skorpa kvar från såret/bettet

*kl*

Fotade lite på Cajsa idag och nu är hon 3v.och 2 dagar gammal! :love:

2dliqs1.jpg

15f50tg.jpg

Gud så fina föl alla har :love:

På torsdag får min buse andra fölkompisar att röja med, inte en dag för sent!
548f23f15bf1c836b4014ae4b6b81828_zpsa3a5e591.jpg

Fina tjejen!

Jag är på semester och har inte sett min plutt på en dryg vecka. Däremot såg jag hans pappa i helgen, herregud så fin :love:
Och dessutom kunde jag se vem Frans brås på i mysavseendet, Floricello gullade hur mycket som helst med sina hästskötare som
verkade dyrka marken han gick på. Och lika tunn över bog och rump som min Frans :D

Var och hälsade på mitt lilla förväxta föl idag på betet! Usch så jobbigt de har med alla bromsar men de har nu fått lära sig att hjälpa varandra. Älskar ju hagen de går i med mycket träd och träd som trillat och mycket sten. Fölen har sådan koll på sina ben nu så det är helt otroligt och vilken balans och muskler de har fått. Fast att jag tycker synd om dem så får de lära det tuffa hästlivet med flugor och kryp! Att se de stå i en klunga och hjälpa varandra som en riktig flok är jätte intressant att titta på. Helst hade jag lindat in henne i bomull men hon måste ju få vara häst också!! Men längtar tills jag får hem mamma häst Tea och loppan Diad'em'

KL

Fölis växer så det knakar! Han har dessutom blivit chippad och allt inför passet :) snart tre månader är han och om mindre än två veckor blir det premiering!

1069192_10151756024492112_1795001785_n.jpg

Idag/natt kom vår sista bebis!
Det blev ett super fint vältecknat stoföl :love:
(Så månterorin om att det skulle bli en hingst sprack ;))

Allt gick bra, första fölet för stoet men hon är jätteduktig!
Bebis äter och bajsar, vägrar dock att gå och lägga sig.. :/
Stoet är ett fullblod och hingsten är en welsh mountain.
Hoppas på att hon blir D-ponny med tanke på hur stor hon redan är!

Ca 5 min gammal på bilden, uppe på en kvart!
null_zps99bf9f31.jpg
[/IMG]

Här kommer en bild i dagsljus och torr päls!
Någon som kan spekulera i vad hon får för färg??
Mamma brun, pappa gulbrun

null_zps8fb64da1.jpg
[/IMG]

Oj vad mörk den var!

Pappan till min är vääääldigt ljust gulbrun, nästan som en isabell på kroppen fast mer grå i tonen. Sen har jag en annan som är swb hemma som också är gulbrun och han såg nästan ut som din som föl enligt uppfödaren och hanr "vanligt" gulbrun nu, dock väldigt apelkastad.

Men vi får väl se vad det likna senare helt enkelt ;) färgen som sitter där går ju inte att ändra iaf :p

Men jag är överhuvudtaget väldigt nöjd med mina små halvsyskon!
Hingsten som är 3 veckor lite drygt nu blir bara snyggare och snyggare för varje dag! Har tyvärr inga bilden som gör honom rättvisa nu för nu har han kommit på att det var faktiskt ganska bra med människor, man kan ju ha dom att klia sig med!! ;)

Det var svårt att få med den gula tonen på bild, speciellt utomhus, av någon anledning ser han gulare ut på bilder inomhus.

Idag ser han ut såhär, inte alls sån "ponnygul" färg men ändå klart gul:

Fast det blir hon inte ;)
Hon har svart man och svans :p

(Och tacka gudarna för det, vill inte ha några fuxfior! Hihi)

Här är en bild på en sommartjock pappa häst :)
EFF6E80C-BFDF-42D5-A1EC-DA4C3967DC85-8716-00000285F10516C7_zps304a8620.jpg
[/IMG]

nu är det ju egentligen skit samma om föräldrarna är bruna/gulbruna, är de bärare av fuxanlag kan avkomman bli fux ;) Men jag såg inte att hon hade svart man och svans, syns inte på dina bilder, möjligtvis svart svans på ena bilden :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka