Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Kl
Den ungen rörde som ingen annan.

titta på has o knä. Yttersta lägen.

Att den har långa fina kotor behöver INTE innebära att de blir veka som vuxna.

Min loppan har börjat sin hoppkarriär nu! Hoppade över stängslet 135 idag lätt som en plätt!
Börjar undra hur jag ska kunna hålla henne inne , håller tummarna att det var en engångs företeelse. :/

Hann ej lägga till...

Vore intressant att höra om den är bedömd i verkligheten?

jag förstår om ni inte vill dissikera mer, men om den är bedömd borde det bli högt betyg. Den är inte endast vacker.

att man själv inte vill ha en häst med långa kotor är upp till var o en.

Jag skulle gärna ta ungen- om jag hade RÅD, men den hamnar nog rätt- hos proffs.. Svindyyr kan jag föreställa mig o den stammen.....:love:

kl
Jag läser i 11ornas och 12ornas tråd och det är betydligt trevligare klimat där.
Trist att vi inte kan ha det här och dela med oss av våra fina småttingar utan pekpinnar om foder och fötter.

:confused:
Personligen tycker jag det är ett "bra klimat" i denna tråd!! Tycker vi delar med oss och stöttar i alla upp och nergångar =)

Tyvärr inte. Jag och C har sett en hel del diplomhästar födas och växa upp men ingen som denna. Hon är inte till salu, modern har bra tävlingsmeriter så förhoppningsvis kommer även denna ut på banan så småningom :)

MaRomer, hoppas han kryat på sig nu!

*kl*

Ni som inte gör något med era ston, när avvänjer ni?
Jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag ska göra. Stoet är fortfarande smalt även om jag tycker att hon börjar gå åt rätt håll nu äntligen, valacken som kommer få gå med fölen i vinter är lite småelak mot mitt sto ibland, ytterst sällan, för det mesta står de alla och äter och är han dum och jagar bort henne så tar det några minuter sen står de och äter alla igen. Lillen är ju pytteliten, 5½ månad och 1,20 hög (kommer han bli ponny? :( ).
Hade först tänkt vänta till efter årsskiftet med att avvänja när det andra fölet också ska avvänjas, då hinner han bli 8 månader, tänker att han kanske växer mer om han får gå med mamma så länge som möjligt också? :angel: Men funderar också på om jag ska avvänja honom lite tidigare och flytta över honom och valacken till andra lösdriften så mitt sto får ännu större chans att gå upp i vikt och få lite mer lugn och ro. Men har sån beslutsångest! Hur hade ni gjort? :p

Han har inte hostat eller snorat på några dagar. Men så har det ju varit innan. Så vågar inte hoppas något.

Vi har börjat nu då mamma häst mest tycker avatar e jobbig. Han står själv i box mellan 21-06 på morgonen. Han är född 21 april.

Lite syskonkärlek
null_zps426c24e7.jpg
[/IMG]

Ja, hon är ombetäckt, men beräknad fölning är inte förrän 8 juli. Om hon fortfarande är dräktig vill säga. :p

Jag frågade mest för betäcknings risken,men den finns ju inte så då hade jag låtit han gå kvar o bara delat dom på nätterna vid ca 6 mån.

Jag kommer avvänja vid 6,5 mån ungefär. Upp till 7-8 mån hade jag gärna haft de ihop dagtid.
Kan du inte flytta ut valacken då?

Min loppan har börjat sin hoppkarriär nu! Hoppade över stängslet 135 idag lätt som en plätt!
Börjar undra hur jag ska kunna hålla henne inne , håller tummarna att det var en engångs företeelse. :/

En av våra 09or gjorde så när han var 7 månader... (Fast för mig ägaren sa det var 150 staket)

Samma häst lärde sig senare att öppna grindarna till sin och sina vänners hage så de kunde gå fritt tillsammans...

Nu är han kastrerad och hoppar bara hinder på banan och grindarna är utbytna ;)

Så han får snällt stanna i hagen,....

Tack så mycket till er alla :)

Ja hon ser lite lustig ut nu den gula...O_o
Kallas för tillfället för skabbråttan ;)

Axel: ja, hon har ett hjärta i pannan, syns dock bättre när hon är ehh... vad kallar man det... typ enfärgad ;)

Nog för att jag älskar gulingar men dom är f*n inte snygga när dom fäller!

Och lite kuriosa: deras pappa blev näst högst bedömda B ponny på unghäst finalerna i Falkenberg :D
Tror att jag ska göra något helsyskon sen trots att jag sålt pappahäst :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 076
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
688
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 801
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka