Första orden

Sv: Första orden

titta, där, vovve, lampa, nej... var tidiga ord hos mina barn... vet att barnens kusin just nu spanar efter "paaa-paaa" (lampa) hela tiden...:D
 
Sv: Första orden

Lampa, ja det säger ju de flesta barn tidigt, verkar det som, men inte vår dotter, hon säger "Ljyyys" (dvs ljus) ist! :D
 
Sv: Första orden

Här kom nog ordet bil inte förrän på 20 plats.
Kisa, häst, mat, nana (marsvin) och pappa var de första. Mamma kom först som nr. 5. Jag blev kallad för pappa ett bra tag. Än i dag,2,5 år gammal, kan lillen blanda ihop mamma och pappa. Jag tar det som ett possitivt tecken på att vi är en jämställd familj. Särskilt när han säger att toalettborsten är pappas och gräsklipparen mammas.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 171
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 835
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp