Första orden

alazzi

Trådstartare
Vilket brukar vara det 3:e ordet barnen säjer? Efter mamma och pappa? Jag bor ju i Tyskland och började faktiskt skratta lite när det 3:e ordet som föreslogs (på en barnutvecklingskontroll) var bil:rofl:Men bil är säkert ofta det 3:e ordet barnen säjer, tyckte bara att det var lite kul. Vårt barns 3:e ord var namnet på katten, föga förvånande, samt namnet på hästen:D
 
Sv: Första orden

haha. Undrar vad min bebis första ord kommer att vara. Kanske "Juuuuuuulie".
Vi har en ytterst knepig liten hund här hemma så hennes namn brukar eka mellan väggarna här ganska ofta samtidigt som man sliter sitt hår över nåt nytt otyg hon hittat på. :angel:
 
Sv: Första orden

Första ordet var "mamma", andra var "Ö-Hööö!" som betyder morfar.
"Va-vaff!" var vår sons trejde ord. Det beryder hund :D
 
Sv: Första orden

Mina båda barns första ord var titta, lampa och Gaia (hunden)
dessa 3 kom samtidigt, alltså på samma dag! Mamma, först, sen pappa.
 
Sv: Första orden

Min dotters första ord var "titta", därefter kom "mamma", "öna" (=höna, som användes på alla flygfän, inklusive flygplan...), "faffaff" (=farfar) och "pappa". Och sedan kom det nya ord så fort att vi inte hann tänka på i vilken ordning. Vår hunds namn var också ganska tidigt, liksom "nettivär" (=veterinär, jag passade alltid på att ta ut veterinär och liknande till hästen de dagar jag var ledig och hemma med dottern, så en gång när vi kom till sjukhuset och hon fick syn på en läkare i vit rock, pekade hon och sade "titta, en nettivär").
 
Sv: Första orden

Sebastian sa först "mamma", sen "där". Som ord nr 3 kom "titta", nr 4 var "pappa" och nr 5 som kom nyss är "äta". Ironiskt nog säger han "äta" tydligast av allt :p

Han har även ljud för hunden och katten. Katten kallas "Iss iss" och hundarna för "uuuff uuuuff". Han försöker härma hundarnas skall, och sen ljudet jag använder för att ropa på katterna.
 
Sv: Första orden

Här har första ordet inte varit mamma en enda gång.
Första barnet sa "isse" = katten
Andra barnet sa "ue" = hunden
Tredje barnet sa "um" = traktor

Mamma kom nog inte ens som tredje ord ... vet inte vad det säjer om vår familj och barnens kontakt med mig:)
 
Sv: Första orden

På en förskola där jag vikarierade så hade de utsikt mot en brandstation. Där åkte de ut med blåljusen på eller stod och tvättade bilarna utanför brandstationen. En fröken där berättade att en del barn sa "brandbil" innan de ens lärde sig säga mamma och pappa ;) (Nåja nu vet jag inte hur brandbil uttalas när man är så liten men ;))
 
Sv: Första orden

Mitt tredje barn, pojke på elva månader:

Första ordet; titta
Andra; mamma
Tredje; ssst = Häst!
 
Sv: Första orden

Nöööööl var mitt allra första ord.

Det betydde Knöl, och då ramlade poletten ner varför jag skrek när jag skulle kläs på.

Det blev ju knöligt! ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 171
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 830
Senast: Gunnar
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 835
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp