Första barnvagnen..hjälp

Sv: Första barnvagnen..hjälp

Det som nog alla föräldrar kommer fram till förr eller senare är att den ultimata barnvagnen finns inte!!
Jag har iaf inte hittat någon vagn som uppfyller alla mina krav, man får helt enkelt kompromissa.

Vi köpte en ny Herqules Raptor 3-spin när sonen föddes. En snygg men ganska klumpig vagn. Många bra finesser på den som tex svängbart framhjul, vändbar, fullt liggläge/sittläge, många fack på sufletten som också täcker väldigt bra o rymlig varukorg.

För någon månad sen kompletterade vi med en ny Urban Jungle som är suveränt smidig på alla sätt o snygg! MEN det är inte fullt liggläge, barnet kan heller inte sitta helt upprätt (vilket ledde till lite protster i början) o sufletten är löjligt liten.

Raptorn används dagligen för kortare promenader o när det ska sovas. UJ´n när vi ska åka någonstans o på längre promenader.
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Jag har en Emmaljunga -04.
Den är rätt otymplig, men skruttan ligger gott i den.
Den är en "kombi" så när hon inte skall ha liggdelen har jag istället en sittdel.

Men har man liten bil så är den inge bra alls då den som sagt är väldigt otymplig, i alla fall med liggdelen på. Med sittdelen är det lättare. :)


Exakt en sådan Emmaljunga har vi också :). Köpte den av en släkting för 1000 kr. Den är superbra och robust här ute i ödemarken :p. Rejäl med bra fjädring.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
709
Senast: Manji
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 921
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 066
Senast: Vicks
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp