Fodervärd - ägare bryter 'avtal'

Exakt så. Det står då att personen valt att inte visa uppgifterna.

Ser 4 av hans hundar på ratsit men veterinären kunde hitta 8 som stog på han. Men just numret på denna hund hittar jag inget på..
Exakt så. Det står då att personen valt att inte visa uppgifterna.

Ser 4 av hans hundar på ratsit men veterinären kunde hitta 8 som stog på han. Men just numret på denna hund hittar jag inget på..
Då har han nog valt att inte registrera hunden. För det är inget man glömmer.
 
Du kan ju regga hunden på dig på JBV även om det inte håller i en tvist så är det kanske nån liten chans att nån hör av sig till dig om/ när hunden hamnar på avvägar.
Skulle hundarna bli omhändertagna så lär de förhoppningsvis kontakta dig innan försäljning och då finns ju chansen att få tillbaka hunden.

Det är ju inget jag skulle gå och hoppas jättemycket på men jag tänker att det inte skadar 🤷‍♀️.
 
Ville inte skriva det, men det bästa är att glömma hunden och gå vidare, näst bästa är att erbjuda pengar mot hunden och ha vittne/skydd med.
Min tanke också. Vill du absolut ha denna hund, betala det pris han begär och se till att du får ett specat vattentätt kvitto. Är inte hunden reggad hos Jordbruksverket gör det omedelbart. Är den däremot reggad där måste säljaren fixa överföring av ägare.
Åk inte ensam.
 
Han har ju som sagt blockat mig.. Sen vet jag inte ens om han skulle ge sig trots hög summa just nu egentligen eftersom han inte sa ett pris innan han blockade mig och eftersom han gör detta av mer principsak nu..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 477
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 269
Senast: Piaff
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 441
Senast: cirkus
·
Hundträning Jag har fått en omplacering på 1.5 år. Han lyssnar inte jätteduktigt när jag ropar på honom och idag drog han iväg. Han vet ju vad jag...
Svar
10
· Visningar
6 366
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp