Fodervärd - ägare bryter 'avtal'

Be nån åka och "titta" på valpar som kan ge ett bud på tiken och se om han nappar?

Risken är att han kommer para henne varje löp i princip vilket sliter oerhört då han låter som nån som bara ser pengar. Anmäl till skatteverket så kanske han blir tvungen att göra sig av med sin sidoinkomst dessutom till länsstyrelsen så kanske han får djurförbud och oddsen är större att du kan få tillbaka din hund om verksamheten måste avvecklas.

Just nu är tiken bara en kassako...
Därför ska ts anmäla gubbfan så han inte kan fortsätta med det här, länstyrelsen har kanske inte verktyg att agera men Skatteverket och försäkringskassan kommer inte se mellan fingrarna på detta.
 
Lurendrejare skulle vara en ovanlig företeelse om folk läste kontrakt och inte swishade pengar utan att få kvitto på köp.

Jag är hemskt ledsen, men du kommer nog inte vinna den här striden.
Håller så med!
Säger samma mening som skrivits tusentals gånger tidigare om folk kunde vara lika noggranna vid köp av hund som när dom ska köpa en ny mobil eller tv så hade hundars lidande minskat oerhört.

Nej jag tycker inte synd om ts eller andra människor som bidrar till detta.
 
Be nån åka och "titta" på valpar som kan ge ett bud på tiken och se om han nappar?

Risken är att han kommer para henne varje löp i princip vilket sliter oerhört då han låter som nån som bara ser pengar. Anmäl till skatteverket så kanske han blir tvungen att göra sig av med sin sidoinkomst dessutom till länsstyrelsen så kanske han får djurförbud och oddsen är större att du kan få tillbaka din hund om verksamheten måste avvecklas.

Just nu är tiken bara en kassako...


Alla hans valpar är sålda nu annars tänkte jag samma. Men någon kan ringa om ett tag och fråga om han har någon vuxen hund att placera, får bli det isåfall...
 
Alla hans valpar är sålda nu annars tänkte jag samma. Men någon kan ringa om ett tag och fråga om han har någon vuxen hund att placera, får bli det isåfall...
Låter väldigt suspekt tror inte han är dum.
Lägg lite energi på att få hans verksamhet att upphöra istället.
Låter som du fortfarande mest tänker på din hund inte på hur alla hans hundar far illa.
 
Låter väldigt suspekt tror inte han är dum.
Lägg lite energi på att få hans verksamhet att upphöra istället.
Låter som du fortfarande mest tänker på din hund inte på hur alla hans hundar far illa.
Istället? Du har nog missat där jag skrivit att jag redan gjort det.
 
Istället? Du har nog missat där jag skrivit att jag redan gjort det.
Men du har inte skrivit nånstans att du har anmält honom, jag har kollat och jag ser ingenting om att det har gjorts en anmälan mot honom. Om en anmälan mot honom är gjord så är det kanske inte läge att samtidigt betala en väldig massa pengar till den här personen i dagsläget. Bättre att vänta och se vad som händer med anmälan.

Förstår inte riktigt hur du fortfarande är villig att göra affärer med honom.
 
Men du har inte skrivit nånstans att du har anmält honom, jag har kollat och jag ser ingenting om att det har gjorts en anmälan mot honom. Om en anmälan mot honom är gjord så är det kanske inte läge att samtidigt betala en väldig massa pengar till den här personen i dagsläget. Bättre att vänta och se vad som händer med anmälan.

Förstår inte riktigt hur du fortfarande är villig att göra affärer med honom.

Ok, kanske missade det sorry. Men det är gjort iallafall så jag hoppas att han granskas rejält.
Hoppas verkligen att länsstyrelsen tar det på allvar..

Vill absolut inte gynna han, men vill ju så gärna ha tillbaka min älskade hund 🥹
 
Istället? Du har nog missat där jag skrivit att jag redan gjort det.
Ja det har jag uppenbarligen missat.

Ok, kanske missade det sorry. Men det är gjort iallafall så jag hoppas att han granskas rejält.
Hoppas verkligen att länsstyrelsen tar det på allvar..

Vill absolut inte gynna han, men vill ju så gärna ha tillbaka min älskade hund 🥹
Men har du anmält även till banken Skatteverket försäkringskassan? Inte bara länstyrelsen det sistnämnda är absolut svårast om vann vill få saker att hända.

Jag förstår att du vill ha din hund men jag tror tyvärr du kan glömma det så lägg fokus på att rädda hundarna inklusive din egen från den här mannen.

Hur kommer det sig att du började göra affärer med honom från första början?
 
Ok, kanske missade det sorry. Men det är gjort iallafall så jag hoppas att han granskas rejält.
Hoppas verkligen att länsstyrelsen tar det på allvar..

Vill absolut inte gynna han, men vill ju så gärna ha tillbaka min älskade hund 🥹
Det förstår jag, jag kan inte ens föreställa mig att förlora vovven. Förhoppningsvis läggs hans verksamhet ner och han får djurförbud och du får tillbaka hunden.
 
Har ett meddelande från han där han skriver att han lämnat 4 veckors valpar från 16.30 till 00.00 själva hemma.. någon som har koll på vad djurskyddslagen säger om det?
 
Har ett meddelande från han där han skriver att han lämnat 4 veckors valpar från 16.30 till 00.00 själva hemma.. någon som har koll på vad djurskyddslagen säger om det?
Är väl inte hela världen i sig. Har dom mat och vatten klarar dom sig utan mamma sex timmar i den åldern men seriöst nej absolut inte.
 
Har ett meddelande från han där han skriver att han lämnat 4 veckors valpar från 16.30 till 00.00 själva hemma.. någon som har koll på vad djurskyddslagen säger om det?
Backa lite här och fundera.
VARFÖR skickar han ett sådant meddelande? Till dig? Nu?

Har du inget annat vettigt svar på den frågan så luktar det psykologisk och emotionell manipulation...
 
Backa lite här och fundera.
VARFÖR skickar han ett sådant meddelande? Till dig? Nu?

Har du inget annat vettigt svar på den frågan så luktar det psykologisk och emotionell manipulation...

Nej, detta har han ej skickat nu.

Vad menar du med det?
 
Nej, detta har han ej skickat nu.

Vad menar du med det?
Nej det är inte normalt att lämna 4 veckors valpar ensamma i så många timmar. Seriösa uppfödare planerar in sin tid utefter hundarna.

Men som svar på frågan valparna klarar sig utan problem ensamma den tiden men det är ungefär lika lite att skryta om som att 8 veckors valpar är nyfikna.
 
Har försökt kolla upp chipnumret på hunden bara för att jag har försökt granska hela han. Det numret som är, står att ingen hund finns med det i jordbruksverkets register... Kan jag registera henne på mig och ha mer framgång i stämningsansökan kanske? 😅
 
Har försökt kolla upp chipnumret på hunden bara för att jag har försökt granska hela han. Det numret som är, står att ingen hund finns med det i jordbruksverkets register... Kan jag registera henne på mig och ha mer framgång i stämningsansökan kanske? 😅
Och där säger lagen att ALLA hundar över 4 mån SKA vara reg i sjv, han gör inte mycket rätt den där människan och i just detta fallet skulle du reggat henne på dig vid övertagandet
 
Ja, när vi va hos veterinären en gång. Dock fattades en siffra där, men uppfödaren har en gång skrivit chipnumret till mig och det är exakt det som står hos veterinären + en siffra som fattas.
Kan inte va något annat med annan slutsiffra för dom har jag provat och antingen ingen träff eller träff på annan hund.

Men lite skumt att han registrerat alla (eller dom flesta vad jag vet) utom denna ändå?
 
Har försökt kolla upp chipnumret på hunden bara för att jag har försökt granska hela han. Det numret som är, står att ingen hund finns med det i jordbruksverkets register... Kan jag registera henne på mig och ha mer framgång i stämningsansökan kanske? 😅
Ja det kan du.
Men köpekontrakt väger tyngre än vem som reggae sig på jbv.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 477
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 269
Senast: Piaff
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 441
Senast: cirkus
·
Hundträning Jag har fått en omplacering på 1.5 år. Han lyssnar inte jätteduktigt när jag ropar på honom och idag drog han iväg. Han vet ju vad jag...
Svar
10
· Visningar
6 366
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp