Fodervärd - ägare bryter 'avtal'

Ja, när vi va hos veterinären en gång. Dock fattades en siffra där, men uppfödaren har en gång skrivit chipnumret till mig och det är exakt det som står hos veterinären + en siffra som fattas.
Kan inte va något annat med annan slutsiffra för dom har jag provat och antingen ingen träff eller träff på annan hund.

Men lite skumt att han registrerat alla (eller dom flesta vad jag vet) utom denna ändå?
Det kan inte fattas en siffra hos veterinären? Eller vad menar du?
 
Och där säger lagen att ALLA hundar över 4 mån SKA vara reg i sjv, han gör inte mycket rätt den där människan och i just detta fallet skulle du reggat henne på dig vid övertagandet
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta det är också sån enkel info som man bör känna till innan man skaffar hund men vissa verkar inte kunna läsa på ens om det mest grundläggande.
 
Vet faktiskt ingenting? Dina inlägg blir bara mer och mer märkliga.
Har hunden chip?
Vad är det som blivit mer och mer märkligt?
Men tanke på dina tidigare svar där du är otrevlig och hånar mig pga situationen så behöver du inte skriva onödiga kommentarer mer.
Du är däremot varmt välkommen att höra av dig om du möjligtvis skulle höra någon som haft liknande upp i rätten och meddela hur det gick.
 
Vad är det som blivit mer och mer märkligt?
Men tanke på dina tidigare svar där du är otrevlig och hånar mig pga situationen så behöver du inte skriva onödiga kommentarer mer.
Du är däremot varmt välkommen att höra av dig om du möjligtvis skulle höra någon som haft liknande upp i rätten och meddela hur det gick.
Du skriver på ett öppet forum jag svarar om jag vill och jag tänker tyvärr inte tycka synd om dig gällande detta.
Det som blir mer och mer märkligt är att du nu inte ens vet om hunden är chippad?
Fick veterinären fram något chipnummer? Var det ett utländskt chipnummer?
 
Vad hade veterinären för svar på varför det saknades en siffra i chipet?

Har du besiktningsprotokollet som görs innan köp?
Där kontrollerar bl.a. veterinären att numret stämmer med hunden som är framför den.

Har du sett stamtavlan/registreringsbeviset? Där borde också stå vilket chipnummer hunden har.
 
Vad hade veterinären för svar på varför det saknades en siffra i chipet?

Har du besiktningsprotokollet som görs innan köp?
Där kontrollerar bl.a. veterinären att numret stämmer med hunden som är framför den.

Har du sett stamtavlan/registreringsbeviset? Där borde också stå vilket chipnummer hunden har.
Det borde stå på vaccinationebeviset också.

Jag kanske har missat men hur många kullar har hon haft? Var det dags för dig att överta henne enligt avtalet eller kan han i en process hövda att han tänkt ge tillbaka hunden efter rätt antal kullar?
 
Vad hade veterinären för svar på varför det saknades en siffra i chipet?

Har du besiktningsprotokollet som görs innan köp?
Där kontrollerar bl.a. veterinären att numret stämmer med hunden som är framför den.

Har du sett stamtavlan/registreringsbeviset? Där borde också stå vilket chipnummer hunden har.
Nej tyvärr inget av det. Veterinären sa att det var skumt och att det måste blivit något fel. Alla siffror stämmer med det som uppfödaren skrev en gång iallafall (fast +1 siffra då den sista) och jag vet att han har försäkring, då måste man väl uppge chipnr?

Kanske han bara glömt registrera just denna hund? För den kan väl va chippad utan att man registrerar den någonstans eller i jordbruksverket?
 
Det borde stå på vaccinationebeviset också.

Jag kanske har missat men hur många kullar har hon haft? Var det dags för dig att överta henne enligt avtalet eller kan han i en process hövda att han tänkt ge tillbaka hunden efter rätt antal kullar?
Hon har haft en kull bara och hon är 3 år snart. Hon skulle bli min helt 5 år efter avtalet skrivits eller när hon fyllt 7.

I delen av avtalet jag har står det ju att hon ska överlåtas till mig men att han har äganderätt och avelsrätt.
 
Nej tyvärr inget av det. Veterinären sa att det var skumt och att det måste blivit något fel. Alla siffror stämmer med det som uppfödaren skrev en gång iallafall (fast +1 siffra då den sista) och jag vet att han har försäkring, då måste man väl uppge chipnr?

Kanske han bara glömt registrera just denna hund? För den kan väl va chippad utan att man registrerar den någonstans eller i jordbruksverket?
Men du har ju det rätta chipnumret om du läste av chippet hos veterinären? Att en siffra saknas i pappren är ju sånt som kan hända men chipläsaren visar inte en siffra fel.
 
Nej tyvärr inget av det. Veterinären sa att det var skumt och att det måste blivit något fel. Alla siffror stämmer med det som uppfödaren skrev en gång iallafall (fast +1 siffra då den sista) och jag vet att han har försäkring, då måste man väl uppge chipnr?

Kanske han bara glömt registrera just denna hund? För den kan väl va chippad utan att man registrerar den någonstans eller i jordbruksverket?
Eller så är hunden registrerad på honom men han har valt att inte ha offentliga uppgifter? Den här typen av uppfödare är ju lite ljusskygga.
 
Hade den varit reg på någon så hade ts hittat hunden , men ev inte kunnat se vem ägaren är
Exakt så. Det står då att personen valt att inte visa uppgifterna.

Ser 4 av hans hundar på ratsit men veterinären kunde hitta 8 som stog på han. Men just numret på denna hund hittar jag inget på..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 477
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
4 269
Senast: Piaff
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 441
Senast: cirkus
·
Hundträning Jag har fått en omplacering på 1.5 år. Han lyssnar inte jätteduktigt när jag ropar på honom och idag drog han iväg. Han vet ju vad jag...
Svar
10
· Visningar
6 366
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp