Första barnvagnen..hjälp

Sv: Första barnvagnen..hjälp

Mina tips till dig (och som jag önskar att någon sagt till mig innan):

Vi har en Brio duo kombi -06

-Fokusera inte på första tiden, liggdelen hade vi i 5 månader. DE kan ligga i Sittdelen också!

-Plocka i och ur den i bilen x antal gånger. Varje gång vi åker någonstans (vi har 2 hundburar i skuffen) får vi plocka isär den så mkt det går.

-Var skall du köra mest? Vi har Brion när det är hundpromenader, eller annat där lillkillen skall sova i vagnen, eller det krävs en stabil vagn. I stan har vi en Akta Graco Cocoon (vi valde den för det var mins när vi fällde ihop den...)

-Köp inte liggpåse etc. Sy själva! Busenkelt och MYCKET billigare...

-Kolla ut vilken vagn ni vill ha i affären och jaga sedan på Blocket eller andra annonssajter.

Lycka till i djungeln!
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Jag måste få fråga en sak. Varför säger man Duo kombi ? Är det inte endera en Duo eller endera en kombi ? Kan väl inte vara 2 olika saker samtidigt ? :confused:
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

kl

Jag tänkte köpa en begagnad här på Irland, men sen när jag var i Sverige sålde de ut Brio kombin för 3000 så jag var bara tvungen! Den passar mej för att den är rejält fjädrad och har rejäla däck. ´
Jag ville ha en hårdlift så att de ligger skönt och kan sova i den på dagen.
Har dock inte testat den än mer än när jag fraktade hit den och det rekommenderas INTE att flyga med en barnvagn, stor resväska och sen få för sej att köpa en smoothie.... Om man nu inte har tre händer :D
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Nu har jag hittat vagnen som jag tror att jag vill ha (som ni ser har jag inte bestämt mejj:angel:)
Baby Travel Grizzly
Nån som har erfarenhet om såna (bra som dåliga välkomna)
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

*Kl*

Jag borde också börja leta vagn snart och har kikat lite på bl.a blocket.
Emmaljunga och Brio har jag ju hört talas om men nu har jag stött på flera (för mig) okända märken som Basson, Hoco, Nova osv. Är det någon som vet om dom lite uddare märkena är något att ha eller är det bäst att hålla sig till dom kändare fabrikaten?

Förlåt för trådstöld..;)

Vet tyvärr inget om de okända vagnarna, men skulle du känna för att provköra en Emmaljunga (egde duo) så kan du få prova våran (dock inte till salu ;) )

Den är inte den minsta att få in i bilen, men den är toppen att köra med här hemma på grusvägen.
Har hittills inte tvärnitat av sig själv när den träffat på en liten sten el. vattenpölen enda gång :D

Vet inte hur det är i alla andra barnvagnsaffärer men där vi köpte vagnen så fanns det inte direkt någon möjlighet att provköra.. Kunde vara glad om man kunde ta sig fram med endast magen mellan alla vagnar :angel:
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Och för att inte tala om hur jobbigt det är att fälla ihop barnvagnen när man har en stor bebismage ivägen!!! Jag når knappt ner till mina spärrar på sidan haha, men förhoppningsvis blir det lättare när man har bebisen I vagnen istället för i magen :D
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

vi har en gammal brio......säkert en 10 år gammal som min sambos mamma köpte på tradera för 500 spänn och den uppfyller kraven.......den rullar och barnet ligger säkert........;)

dock är den inte det snyggaste vi sett (blå/blårutig) men det är en kombi och den är inte svår att fälla ihop. passar även i mindre bagage utrymmen som volvo S80 t.ex om man tar isär den........

sj tycker jag att vi inte behöver en flashig dyr vagn för den vi har fumgerar bra.
plus att vi skulle behöva spara i månader för att få råd med en sån dyr på över 4-5000.........
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Vi hade en BRIO duo!? -04
Alltså en sån där man läggeri liggdelen i sittdelen...

Jag kan sammanfatta det med: HATA 4-HJULIGT!!!!
Svårt att köra och den vi hade var liggdelen pytteliten på.
Så vi har bytt till en 3-hjuling och det är himmelriket!!! Har en sådan: AKTA Trekko Nu kan jag navigera rut i affären utan att fronta varenda hylla, kund och tidningsstapel... Tror Idun gillar den nya vagnen bättre oxå för nu sipper hon skämmas över sin mamma som kör runt som en rattfull inne på ICA i stan :D
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Vi hade en BRIO duo!? -04
Alltså en sån där man läggeri liggdelen i sittdelen...

Duo är när man byter hela delen, dvs, du har antingen liggdelen eller sittdelen.

Kombi är när man lägger en mjuk eller hårdlift i sittdelen! :)
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

nej usch fy satan vad ful!!:eek: (tycker jag)

55498400_1.jpg


en sån här vill jag ha! sennär det blir dags. Fast det tar nog ett tag, tyvärr...
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Vi hade en Brio Nova -05 från början. Det var en bra och rejäl vagn. Bra att det var en sittvagn med ligglift.

MEN om jag fick barn idag skulle jag tveklöst köpa en Buggaboo eller nån av de andra dyrare modellerna. Prisskillnaden skulle ha ätits upp av de andra vagnarna vi köpt sen dess (en billig paraplyvagn, en Brio Race samt ett gammalt ruckel som vi köpte bara för dagis-sovning). De jag känner som köpte en Buggaboo har kvar sina än idag (2 år senare).

Nackdelen med B. är dock att bebisen inte kan sova på mage - vad gör man då ifall man får en bebis som trots rekommendationer om ryggsovning vägrar sova på rygg?
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Men man har väl en liggdel till bugaboo först? Som har plan liggyta. Men du kanske menar senare, när man har sittdelen.
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Ja. Barn brukar ju vilja sitta lite vid kanske 5-6 månaders ålder och då byter man väl till sittdelen (den går ju att vinkla till liggande läge) och då blir det ju krångligt om barnet vill sova på mage.
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Men den där kan man väl inte vända så barnet ser den som kör?
För det är ju annars att föredra när det handlar om bebisar under året.

Vi har haft en Emmaljunga duo och en Simo sittvagn.
Nu åker minstingen i en Brio sitty och ibland en Graco mosaic.
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Ja. Barn brukar ju vilja sitta lite vid kanske 5-6 månaders ålder och då byter man väl till sittdelen (den går ju att vinkla till liggande läge) och då blir det ju krångligt om barnet vill sova på mage.

Jag har precis bytt till sittdelen på min emmaljunga och Wille är 5 mån nästa vecka. Han är en sån bebis som inte har tolererat att ligga på rygg men nu går det faktiskt jättebra när man fäller ner honom när han håller på att somna.

Jo, det jag egentligen skulle skriva var att sittdelen på min emmaljunga duo (kom jag visst fram till att det var :angel:) har heller inte helt plant liggläge så det går ju inte att ligga på mage i den heller.
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Jag är oxå på jakt efter första barnvagnen.
Ska/Vill ha en som fungerar bra i ojämn teräräng(grusvägar) men som även fungerar när man vill ta en promenad i stan (liten stad).
Och jag har fastnat för Kronans barnvagn.Har dock inte varit och klämt och känt på den än men det lutar åt den iaf.

410001761.jpg
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Åh, kronan var jag ju så sugen på! :love:
Tyvärr finns det ingen återförsäljare här i skåne och jag ville inte köpa utan att se den först så vi bestämde oss för Brio happy istället. :)
 
Sv: Första barnvagnen..hjälp

Jag gillar ALLT på Kronan utom det där handtaget. Tycker att det ser så skumt ut men har inte provkört. Hade den bara haft ett vanligt rakt teleskophandtag (som gärna även kunde varit vändbart) hade jag nog tyckt att det var den perfekta vagnen! Otroligt smart att man kan "tippa" varukorgen för att få i stora paket tex. Och snygg tycker jag den är, förutom handtaget då...
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har fått några 18K guldsmycken av mamma som varken hon eller jag vill använda, så hon tycker att jag ska sälja dem. Men hur ska man...
Svar
11
· Visningar
709
Senast: Manji
·
Foder & Strö Som rubriken lyder. Vad har ni för upplevelse med den? Den är ju relativt ny. Jag har den till min pojke nu och testar eftersom han...
2
Svar
26
· Visningar
2 921
Senast: Oknytt
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 066
Senast: Vicks
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
687
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp