fölar filiduttan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: fölar filiduttan?

näpp den är tjurig... + 12 dagar och ingen känning :eek: usch jag vill inte bli igångsatt eller snittad..... fan fan fan
 
Sv: fölar filiduttan?

jösses. Iofs så förstår jag den, med tanke på hur vädret är just nu så skulle jag nog oxå stanna inne i värmen :angel: Testat alla "knep" som går?
 
Sv: fölar filiduttan?

För ett år sedan på annandagen gick jag av jouren och ville INTE ha någon bebis (förrän på andra sidan nyår) . Så jag slutade jobba, ha sex, springa i trappor, bära hö och lade upp fötterna och bara vilade mig.

HA ! DÅ kom bebin :p Han fick väl tråkigt eller nåt.

Testa det knepet filiduttan :idea:
 
Sv: fölar filiduttan?

jag ligger i sängen för det mesta, den vill inte ut ändå.... hahaha den kanske är för stor och har fastnat..... :rofl: skulle inte förvåna mig, hur har jag annars kunnat gå upp 45 kilo :angel: minst 40 kilo är ju bebis :angel:
 
Sv: fölar filiduttan?

Du kan vara lugn, jag gick över 20 dagar med min dotter Elin.

Men visst är det tröstlöst!!

Hoppas den vill komma ut de närmaste dagarna.
 
Sv: fölar filiduttan?

Måte ju för bebbens skull nästa hoppas att den skulle komma efter nyår, inte kul att fylla år så sent på året :P
Nä nu ska jag inte vara elak hoppas den kommer snart...
 
Sv: fölar filiduttan?

Då testar du det här: Säg högt och tydligt till bebin och alla andra att du inte VILL att den ska komma ut.

Det är nämligen MYCKET lugnare när den är i magen (och inte skriker) och det är så mycket mer praktiskt om den kan vänta in det nya året :angel: :idea:
 
Sv: fölar filiduttan?

Hi hi :D det verkar väl vara en bra idé av Silverkedjan! Ställ in dig på att du vill ha bebisen född efter nyår så ska du se att den ploppar ut fortare än kvickt, enligt lagen om alltings jäkelskap! ;) Lycka till med hela karusellen! :)
 
Sv: fölar filiduttan?

haha :idea: smart!!!! Ska testa det! Speciellt då vi kanske ska sälja bilen imorn, då får den absolut inte komma :rofl:
 
Sv: fölar filiduttan?

Imorron lämpligt tills bilköparen kommer har du täta värkar och vattenavgång, ska vi slå vad?
 
Sv: fölar filiduttan?

Eller som min brors tjej hon fick sin under den värsta snöstormen så att brandkåren fick rycka ut och försöka få henne till sjukan. Och att en sköterska som bodde i närheten fick komma hem för att förbereda för att föda hemma.

Men med hjälp av en snöplog framför ambulansen och medel som stoppade upp värkarna så han hon precis till BB. Men det var inte mer än på håret. De han bara bära henne från båren till sängen så kom babyn. :D

Hon var hur lugn som hels det var ju hennes fjärde så det var ingen panik från hennes sida.
 
Sv: fölar filiduttan?

MissSindra skrev:
Måte ju för bebbens skull nästa hoppas att den skulle komma efter nyår, inte kul att fylla år så sent på året :P

Tycker det där är så himla överreklamerat, har aldrig haft ont av att fylla år i december. Tror iofs inte att man täbnker så mycket på det heller om man gått 12 dagar över tiden, då vill man nog bara att h*n ska komma ut!! :crazy:
 
Sv: fölar filiduttan?

Japp han lär ju få höra storyn under hela uppväxten i alla fall. OCH ingen glömmer vad det var för dag i alla fall. :D
 
Sv: fölar filiduttan?

YorkWann skrev:
Tycker det där är så himla överreklamerat, har aldrig haft ont av att fylla år i december. Tror iofs inte att man täbnker så mycket på det heller om man gått 12 dagar över tiden, då vill man nog bara att h*n ska komma ut!! :crazy:
Fast jag gillade inte att vara decemberbarn (född 17:e). Jag sa alltid att "mina barn ska inte födas i december" och fick en son 10/12 i år...

I högstadiet retades killarna ibland och kallade mig snorungen för att jag var yngst. Inte för att jag var SÅ känslig men lite jobbigt var det. Samma sak när åldersgränserna började. Hur kul var det att inte ens få gå ut på krogen på lucia när alla ens vänner gått ut hur många gånger som helst redan men man själv inte hade åldern inne? Det var 15-års disco, 18-års åldersgräns etc etc. I min hemstad var de jättenoga och kollade verkligen att man hade åldern inne. Lögn att komma in om man var för ung.

Sen har jag alltid haft lätt för mig i skolan så där känner jag inte att jag halkade efter men betänk att en som är född i januari och en i december ofta går i samma klass fast det skiljer nästan ett år mellan dem. Ibland kan det året märkas rätt tydligt.

Nu på äldre dar är det bara skoj att vara född sent för då kan jag reta mina jämnåriga när de fyller år att jag fortfarande "bara" är 33...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 920
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 159
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 717
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hage
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp