fodervärdsavtal

T

trav_malin

hej jo det är så att jag ska låna ut min häst på foder under en längre tid. jag har aldrig lånat ut någon häst tidigare så jag undrar om det finns färdiga fodervärdavtal att köpa eller måste man skriva ett själv? tack på förhand

Sv: fodervärdsavtal

det finns färdiga att köpa. på vissa ridsportaffärer eller lantmännen

hej jo det är så att jag ska låna ut min häst på foder under en längre tid. jag har aldrig lånat ut någon häst tidigare så jag undrar om det finns färdiga fodervärdavtal att köpa eller måste man skriva ett själv? tack på förhand

Hej.
Jag rekomenderar dig att köpa ett färdigt som en jurist/advokat skrivit.
HÖÖKS har bra fodervärds avtal.. ca 50 kr
Skriver man ett eget och det skulle bli nått så gäller det inte...:laugh:

Skriver man ett eget och det skulle bli nått så gäller det inte...:laugh:

VAD bygger du det farligt kategoriska uttalandet på?

Pacta sunt servanda - avtal skall hållas. Givetvis gäller inte avtal som strider mot lag, men huvudregeln är att alla avtal gäller. Muntliga som skriftliga (fastigheter undanräknat vid muntliga avtal om jag inte missminner mig).

Har man ingått ett avtal och godkänt dess klausuler kan man inte lättvindigt sedan hävda att det inte gäller. Man är bunden av avtal man ingår. Det är huvudregeln.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 438
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 582
Senast: morgaine
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 040
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 106
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar