Fodervärd - frågor

Sv: Fodervärd - frågor

Fast jag vet ett flertal dv.schnauzer uppfödare som har kvar valparna+tik till nio veckor. De tycker helt enkelt inte att valparna är färdiga innan så det är nog lite olika från ras til ras tror jag.

Ja men visst, Det fins ju många raser & många kennlar.
Så det måste finnas många sätt.

Sen handlar det ju om att kunna vissa up modern om man ska sälja en valp efter 8 veckor.
Kan man det så upskattas det ofta.
(Om det är inan 10v, då)

Fast jag vet ett flertal dv.schnauzer uppfödare som har kvar valparna+tik till nio veckor. De tycker helt enkelt inte att valparna är färdiga innan så det är nog lite olika från ras til ras tror jag.

Fast för den skull finns det ingen anledning att hålla kvar tiken, precis som Gnist och Grana skriver.

Nej, det behöver man inte om inte ev. köpare vill träffa tiken också. Allt beror ju på hur det fungerar mellan tiken och valparna och om det finns andra hundar med i bilden.

Ja det beror mycket på allt övrigt, men om man har fodertik så bör man återlämna tiken till sitt "riktiga hem" så fort det är möjligt..

Om valpköparna vill träffa tiken går det ju att ev göra det hemma hos fodervärden, tikens välbefinnande går före ev köpares intresse av att se tiken .

Fast det är ju inte säkert att tiken mår dåligt hos uppfödaren tillsammans med valparna. Förhoppningsvis är hon relativt van att vistas med uppfödaren under t.ex. utställningar. Jag tror att det bästa är att titta hur det ser ut i fall från fall.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 061
Senast: Milosari
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 640
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 276
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar