Monsieur de Mai
Trådstartare
Finns fodertran verkligen bara att köpa på Granngården? Eller säljs det någon annanstans också?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du ska väl inte MATA hästen med fordertran???
;-)
du ska väl inte MATA hästen med fordertran???
;-)
Fodertran är väl vad den anges för att vara, ett foder. Men, men, man kan också ge hästen riktigt fisk istället för tran. Man fodrar med fisk. bl a på Island.
Fodertran innehåller fiskleverolja kära Boj och det är oxå ett bra fodertillskott. Främst till höns men funkar bra på häst oxå. Däremot så bir inte hovarna märkbart mjukare och mer elastiska om man fodrar med fodertran..
Håller med! Hästar ska inte utfodras med animalisk föda, det är att gå för långt tycker jag.Fullständigt medveten om det, dock föredrar jag vegetabiliska produkter att fodra med, så för päls och mage blir det linfröolja. För hovar får det stanna vid Kerkerhart hovolja, fast den hamnar på hoven och inte i hästen.
Fullständigt medveten om det, dock föredrar jag vegetabiliska produkter att fodra med, så för päls och mage blir det linfröolja.