Fodertråd "igen"

Kamomilla

Trådstartare
Har sett i lite olika fodertrådar här och det är en del sorter som dyker upp hela tiden, tex Klass, BARF och Bravo. Det är en del till men de sorterna har jag sett i "djurmatsbutikerna".

Ni som kan en del om ovanstående sorter, vad är bra och dåligt med dem?

Om ni sedan har en hemsida att hänvisa till vore det trevligt att kunna läsa lite om det själv också.:idea:

Sv: Fodertråd "igen"

BARF är inget färdigt foder utan ett utfodringssystem som betyder att hunden äter rå föda.;)

Jag har alltid undrat vad BARF står för, så, vad står det för? ;)´

Klass och Bravo är väl färskfoder är det inte?

Tack för bra länkar om BARF.

Men finns det ingen här som har provat/använder Bravo eller Klass?

Kamomilla skrev:
Har sett i lite olika fodertrådar här och det är en del sorter som dyker upp hela tiden, tex Klass, BARF och Bravo. Det är en del till men de sorterna har jag sett i "djurmatsbutikerna".

Ni som kan en del om ovanstående sorter, vad är bra och dåligt med dem?

Om ni sedan har en hemsida att hänvisa till vore det trevligt att kunna läsa lite om det själv också.:idea:

Klass har funnits sen 60talet så knappast nån nyhet.

Ser bara en sak som är negativ med Klass o det är när man är ute så pass mycket som jag är på kurser eller träningshelger efter som man måste ha tillgång till frys.

Men det väger upp allt för hundarna älskar det över allt annat o det är ett av dom dom bättre foder på marknaden.
enkelt o hålla ordning på hur mycket hundarna äter varje dag , genom att varje förpackning är 0,5kg

Senast ändrad:

Med tanke på att jag är nybliven hundägare så var det en sort jag inte hört talas om tidigare bara.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 708
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 938
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 215
Senast: Snurrfian
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
15 483

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V