foderstat för marsvin?

V

VarmblodForever

Mina marsvin, två äldre hanar börjar sakta få börja äta gräs igen.Men när dom börjar gå ute cirka 8 timmar om dagen,ska jag då ändå ge dom marsvinsfoder,grönsaker,hårtbröd,hö? Eller blir det för mycket? Har funderat på att skippa marsvinsfodret under hela sommaren, men jag vet inte vad som blir bäst?

Sv: foderstat för marsvin?

Bra att du vänjer dom långsamt vid gräset!

Fodret (pellets och likn.) kan du dra ner på/sluta med helt, om du vill. Det behövs egentligen inte alls under någon tid på året, men självklart går det lika bra att de får äta det. Mao; du kan ta bort det, men måste inte.
Se till att de isf har gräs hela tiden att beta av ifall du funderar på att sluta med höet så ska det nog gå bra, men samtidigt kanske det är bra att ha något att gömma sig i?
Någon som kan hjälpa mig med höet? Är inte 100% säker på det.
Hårdbröd eller någon gren är bra att ha så de kan bita ner tänderna. Men grönsaker tycker jag att du kan fortsätta med. För c-vit. vet inte vad som finns i gräs?

Sv: foderstat för marsvin?

Hö ska de ha ändå, eftersom de behöver fibrerna och tuggmotståndet. Det är iaf vad jag har hört. Pellets kan du nog skippa!

Liknande trådar

Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 291
Senast: Puffindog
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka