Sv: Foder

ägg funkar bra! Han brukar få råa emellanåt och aldrig reagerat på det..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foder

låter som ett bra foder, frågat våran vet men hon ville ge honom nått konstigt..:/ kommer du på vad det hette så säg till!=)
 
Sv: Foder

har fodrena ett bra tag för att se om dom funkar ska du veta men om de funkar på ena fronten funkar de inte på andra.... Inte så att jag byter varje månad
 
Sv: Foder

klass verkade som ett alternativ. Dom hade ju bara halva råproteinhalten mot vad han äter nu.. (minsta vi hittat runt omkring här är 20%)
 
Sv: Foder

Hittade nu. de va specific. ägg och ris är det baserat på. kommer inte ihåg va just sorten hette. nån bokstavskombination=) men prata med dom som sitter i kassan hos veterinären så vet dom vilket foder du menar.

Dom flesta veterinärer ska ha detta foder. vart bor du?

Lycka till!
 
Sv: Foder

Hmm.. Kanske det. Men jag var rätt envis i ett par månader med att bara ge henne det trots att hon tydligt visade att hon inte ville ha.. Sen gav jag upp, bytte till torrfoder som hon ätit med glädje sedan dess.
 
Sv: Foder

Hmm.. Kanske det. Men jag var rätt envis i ett par månader med att bara ge henne det trots att hon tydligt visade att hon inte ville ha.. Sen gav jag upp, bytte till torrfoder som hon ätit med glädje sedan dess.

Ah varför ska du då byta foder?
 
Sv: Foder

Jag tycker det låter märkligt med protein. Villket protein skulle det vara frågan om då ? Protein är ju inte bara 1 sak, protein består ju av 20 olika aminosyror...Så hur tusan kan man lista ut villket utav dessa det är ????
 
Sv: Foder

Bor i en "bonnahåla" så får försöka ta mig till närmaste "riktiga" vetrinärstation 4 mil bort o kolla om dom har det:)
 
Sv: Foder

jo vi har iofs inte testat honom för det. Bara en slutsats jag dragit eftersom han blir dålig när han äter allt sorts kött i stort sett. En liten skink eller korvbit kan han klara någongång ibland. Men han tål inte ens några slags ben knappt. Jättejobbigt:( Man vill ju vara snäll mot honom, o sen blir han jättedålig i magen så mår han dåligt av det ist.
 
Sv: Foder

Ok, men har du testat om det är gluten ? Visserligen är gluten även detta proteiner, men svårlösliga. Finns i havre, vete, råg och korn. Egentligen kanske man ska tänka ett steg längre bak. Din hund verkar inte tåla kött som du säger, köttdjur äter i stora mån något av dessa sädesslag. Så egentligen kanske din hund inte alls reagerar på köttet utan vad dess köttdjur ätit.
 
Sv: Foder

Men mörkt bröd med mkt fullkorn är det jag givit honom för att bli bra igen i magen när han är dålig o jag har uppleft det funka..:crazy:
 
Sv: Foder

Har du provat vegetariskt? Vet inte vad dom kan heta nu, men jag har sett det i hundaffärer och grannen har tydligen haft en hund som käkade det.

Är det även problem med kött om du kokar kyckling och ger med kokt ris?

Euroshopper brukar väl blanda ut sitt foder med så mycket annat än riktigt kött, kan vara därför... Varför inte köra på det? Finns fler än ett exempel på djur som helt enkelt tål "skitfoder" bättre. Vad glad för det istället, det blir billigt

Skink eller korv ska du hålla dig ifrån, är han känslig i magen är inte rökt mat bra. Vad är det för ben? Min vovve äter typ stora kex, knäckebrödsliknande konsistens istället för ben/grisöron etc. Märgben? funkar det?
 
Sv: Foder

ägg funkar bra! Han brukar få råa emellanåt och aldrig reagerat på det..

Ge hunden vegetariskt foder. Min sambos föräldrar ger det till sin bichon frise vars kullsyskon och föräldrar har väldigt mycket problem med rinnande ögon och klåda etc, det har inte denna hund som äter vegetariskt foder. Det innehåller dock ägg och heter soll dogg eller nåt liknande. Bichoner och liknande raser är ju kända för att vara proteinkänsliga så det verkar ju funka ypperligt. Värt ett försök? Det innehåller också potatisprotein för att kompensera köttets tillförande av aminosyror.
 
Sv: Foder

nepp, finns inget vegitariskt foder häromkring:(

Jo så säger dom här hemma också. Men jag vet inte,får så "dålig" kretik om man säger att hunden äter euroshopper. Men billigt är det ju, kostar 70:- för 10kg..
Och så är han svår att hålla i vikt, dels pga av det där att om han blir dålig i magen kan det hålla i en vecka. Då får han ju egentligen inte i sig nått...

Okej bra att veta, får göra en lista med får äta och får inte äta så sambon håller sig till det.:idea:

Dom ben han fått som han reagerat på som jag kommer på nu är grisöra, märgben, (dom små) råhud? ..

Han är väldigt kräsen med så det är inte mkt som han vill äta över huvudtaget.
 
Sv: Foder

klass finns på för hög presterande hundar och soffpotatisar,samt ett fisk baserat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
420
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Har en 3 årig mellanstor hund (11kg) som jag måste byta foder på. Äter idag Alpha Spirit men är för dyrt och för hög fetthalt, måste gå...
Svar
6
· Visningar
400
Senast: Migo
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 385
Senast: Troll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp