Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kl*
Eftersom jag inte vill skapa en ny tråd så kan jag väl passa på att fråga om foder åt "min" katt.
Jag har en långhårig bondkatt, som i år blir 5 år gammal. Han är kastrerad och är en hel del ute och jagar. Han är i bra hull, och verkar dricka tillräckligt.
Han vägrar äta torrfoder, spelar ingen roll vad man försöker ge honom för ngt äter han enbart två tuggor sen går han därifrån. Han är också väldigt kräsen vad gäller torrfoder, han äter mest mjau torrfoder, emellenåt blir det ngt annat. Dock så äter han inte om han inte får nytt torrfoder i skålen varje gång.
Jag är orolig för att han ska drabbas av njursten och sen funderar jag på om det finns ngt foder som kan hjälper dem med pälsen (då den hyfsat lätt trasslar ihop sig). Vad skulle ni gett?
*delvis kl*
Busig: Har du invant fodert försiktigt då? Mjau är svenskt, och innehåller svenskt kött, och det vill man ju eftersträva!
*kl*
tycker det är underligt att mpna "rekomenderar" Mjau när det finns jättemånga katter som inte tål det och får världens diareé av det. I alla fall har jag hört jättemånga som har det problemet med sina katter, inklusive mina katter.
Vad jag har hört så ska katter få torrfoder för att dom inte ska få tandsten.. kanske är helt fel