Sv: Foder från St Hippolyt?
Det er med stort sjokk jeg leser om kritikken rundt St Hippolyts hestefôr! Jeg har lest noe, men ikke hele denne diskusjonen. Men jeg måtte bare gi meg med lesingen for det er jo helt absurd det som blir skrevet. Det er ganske enkelt egentlig å vite om et fôr er bra eller ikke, og her er forklariongen:
Jeg hadde en hest som var STOR, gikk hard dressurtrening daglig på høyt nivå. Han var alltid tynn og var alltid slapp. Han fikk Felleskjøpets Champion fôr (Norge). Han skulle ha 6-7 kg av dette kraftfôr pr dag i henhold til beskrivelsen på pakningen....!!!! Han klarte aldri å spise opp kraftfôret og han hadde sævrt lite lyst på det. Så fikk jeg høre om St Hippolyt.
Jeg leste katalogen, og forhørte meg med St Hippolyts fôringseksperter (Cristina Kryder) Jeg skulle gi min hest Struktur Energetikum, Olympic Claim og Irish Mash + evt maisflak ved behov. For det første reagerte jeg på at jeg skulle gi kun 2-3 kg totalt pr dag. Og tenkte det var rart når han kal OPP i vekt.. Hva skjedde med hesten???
Han begynte å spise! Han strålte når han fikk mat i stedet for å gå i kroken og skrape og være misfornøyd. Etter bare et par uker var hesten gått opp i vekt, og pelsen hans GLINSET! Han var ivrig når salen kom og vi skulle ut å ri (ikke som tidligere, da han løp fra mig når salen kom). Han ble en ny hest, men livslyst som strålte sunnhet! Han ble lettere å ri, lettere å trene opp, lettere å holde energien oppe, og i tillegg - BILLIGERE! For selv om St Hippolyts fôrsekker koster noe mer, så er det så små mengder som skal til, at du har det dobbelt så lenge som annet fôr!!
I tillegg fikk hesten bedre hovkvalitet, hurtigere man/hale-vekst og han så ut til å rett og slett blomstre!
Det er bevis nok for meg!!
I tillegg har jeg den mørke siden av historien, som bare understreker dette:
Etter 2 år, kjøpte jeg 2 hester til. Og jeg tenkte da å forøske å gå tilbake til Champion fôr for å se om jeg ville spare penger på det... Hva skjedde? ... Den første hest som jeg hadde gjort suksess med St Hippolyt på, fikk akutt kolikk og døde.. Jeg gikk akutt tilbake til St Hippolyt på de gjenlevende hester... Men jeg håper flere hesteeiere kan lære seg å forstå kvaliteten av St Hippolyt og ikke måtte gå i samme dyrebare erfaringsfelle som meg.... En uerstattelig hest døde pga at jeg sluttet å gi han St Hippolyt! (Det er vanskelig å kunne bevise at det var nøyaktig det.. men hesten var ikke en kolikk-latent hest og alle andre kritereier for forebygging av kolikk lå til rette..)
Så: PRØV St Hippolyt! Og bli frelst! Eller unngå å miste hesten i en grusom sykdom!