Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast, det är ju inte bara att byta ut hur som helst. De mineraler man ger ska ju fylla upp och balansera de mineralerna grovfodret ger. Ger man bara ett mineralfoder hur som helst utan att ha koll på att behoven blir fyllda och kvoterna bra så kan man strunta helt i att ge mineraler för då blir det fel oavsett.Du kan inte byta till ett mineralfoder som hästen gillar då?
Jag ger Hippo Selection, det ska vara extra smakligt tex
Annsrs skulle jag nog ta typ en liten näve betfor.
Jag har inte sagt att det bara är att byta. Självklart kollar man först så att det passar, men det kan ju finnas fler sorter som funkar.Fast, det är ju inte bara att byta ut hur som helst. De mineraler man ger ska ju fylla upp och balansera de mineralerna grovfodret ger. Ger man bara ett mineralfoder hur som helst utan att ha koll på att behoven blir fyllda och kvoterna bra så kan man strunta helt i att ge mineraler för då blir det fel oavsett.
Enligt min analys behöver jag bara ge extra mineraler
Men jag behöver något att blanda ut med för att hästen ska äta dem.
Vad ger ni för att blanda ut med? Min häst är lite rund så gärna något som han inte går upp i vikt av.
Fast, det är ju inte bara att byta ut hur som helst. De mineraler man ger ska ju fylla upp och balansera de mineralerna grovfodret ger. Ger man bara ett mineralfoder hur som helst utan att ha koll på att behoven blir fyllda och kvoterna bra så kan man strunta helt i att ge mineraler för då blir det fel oavsett.
Jag blandar i St. Hippolyts glyxx mash. Med bara 1dl som blötts upp verkar det mesta gå ned .