Födda 2019

Fölet som kom nu i natt var tyvärr dött. :( Det låg dessutom fel, så vi fick vara 4 personer för att få ut det (inkl veterinär). Jättetråkigt. Stoet ser ut att må bra, men efterbörden har inte kommit än så ny veterinär är på väg.

Så sorgligt! Skönt att stoet klarade sig i alla fall!

Hon ska heta Orquidea 😁

Bifogade filer

• IMG_20190515_200457_302.webp
    IMG_20190515_200457_302.webp
    790 KB · Visningar: 120
När man rapporterat fölresultat på språngrulla, hur länge brukar det ta innan registreringshandlingar finns tillgängliga?
Brukar man behöva kontakta hingsthållaren?

Mvh ivrig 😅

När man rapporterat fölresultat på språngrulla, hur länge brukar det ta innan registreringshandlingar finns tillgängliga?
Brukar man behöva kontakta hingsthållaren?

Mvh ivrig 😅

Beror väldigt mycket på hingsthållaren. Vi har ibland fått påminna en och två gånger :rofl: Någon månad eller så har vi haft i snitt... Har för mig att Helgstrand varit snabbast hittills.

Ena fölet anmälde jag på språngrulla och pappren fanns på en gång. Den andra som jag anmälde för flera dagar sedan ska jag enligt hingst hållare få ikväll på språngrulla 😊

Jag har nu lett mina ston med föl fram och tillbaka mellan stall och sommarhage- har gått så himla bra. Mandel har gått med grimskaft bakom rumpen och lyssnat fint och Triller har gått som en hund i koppel- funkar bra det med. Inga grimmor i hagen eftersom båda två nu varit så duktiga med att ta av och på dem, de har varit trygga med det.

Men nu ikväll så blev Mandel rädd, för vad vet jag inte men han gjorde ett ryck när jag höll på att knäppa fast grimman, kände att han satt fast och fick panik ! Jag släppte inte taget (arg på mig själv för det men det blev någon slags reflex) så nu är han ju givetvis livrädd för att få på grimman.

Åh så besviken jag är på mig själv, nu när allt flöt på så himla bra.

Han kommer inte att gå med på att ta på grimman nu på flera dagar, det tar tid att bygga det förtroendet som vi hade. Han fick gå lös hem till stallet och gick precis bredvid mamma hela tiden. Imorgon får han ha grimman i hagen och så kämpar vi vidare med grimträningen på kvällarna.

Lille Mandel :heart, han som varit så trygg med all hantering- så trist det här känns.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
272
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
795
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama