För två dagar sedan hände äntligen det jag väntat på i evighet, Merida fick feeling och stack i galoppen. Hon har galopperat riktigt snabbt några enstaka gånger tidigare, när vi ridit med en kompis och hennes ena häst, de kunde verkligen trigga varandra. Tyvärr såldes han i somras och hennes andra häst får inte igång min på samma sätt.
Nu var vi själva och hon var pigg och glad hela rundan, vi red bort på en grusväg med bra underlag och vände där galopperade nerför en lång backe och sen är det en brant uppförsbacke och nedanför den taggade hon till ordentligt och växlade upp typ 3 växlar mer än hon brukar. Jag jublade! (Och hoppades att vi inte skulle möta ett vildsvin )
Galopperade på ytterligare en km efter backen. Hade equilab igång, men den hängde inte alls med, så hastigheten stämmer inte.
Så, nu vet vi att det går, nu ska vi bara få någon slags kontroll över det.
Nu var vi själva och hon var pigg och glad hela rundan, vi red bort på en grusväg med bra underlag och vände där galopperade nerför en lång backe och sen är det en brant uppförsbacke och nedanför den taggade hon till ordentligt och växlade upp typ 3 växlar mer än hon brukar. Jag jublade! (Och hoppades att vi inte skulle möta ett vildsvin )
Galopperade på ytterligare en km efter backen. Hade equilab igång, men den hängde inte alls med, så hastigheten stämmer inte.
Så, nu vet vi att det går, nu ska vi bara få någon slags kontroll över det.