Vi debuterade i H100 under lag-SM-helgen. Lyckades rida igenom programmet en gång innan.
Framridning inne med många ekipage och tävling ute gav ofokuserad häst som kollade på annat och var ojämn i bjudningen. 63% är jag ju inte så nöjd med, men var rättvist.
Hoppningen tyckte jag kändes jättesvår! U-svängar, många relaterade avstånd och stora hinder (1,05
) och trodde vi skulle dö i den sista oxern
, men lyckades hålla igång galoppen, inte börja backa av själv och sitta upp och ge henne plats att hoppa om vi kom nära och då skuttade vi runt felfritt.
Terrängen var ganska tuff och lång bana (2500 m). Hemmaplan så vi hade hoppat de flesta hinder innan, men alla som gick att flytta var flyttade, och de andra upphottade (de hade höjt trakhnern och grävt ut diket under rejält!) Var spänd i början och vi fick ett stopp på hinder 2 när hon tittade på några väldigt läskiga halmbalar bredvid hindret och vi dessutom fick möte av en annan häst samtidigt, men sen kom hon igång efter några hinder! Jag red som om jag inte hade fått nåt stopp, för vi behöver träna på att galoppera på och hoppa ur lite större galopp, sen är hon ju inte så snabb… Däremot jättefin i kombinationerna, hon gör det så lätt! Lyckas jag bara visa henne hindret så hoppar hon!
Fick syn på det djupa diket under trakhenern i avsprånget och hoppade till rejält.
Andra gången i vattnet var en kombination in, och hon hoppade av stort in där så jag fick släppa ut tygeln och sen hann jag inte riktigt samla upp den utan red genom kombinationen och vattnet och ut över en stor stock på lång tygel, hon hade linjen klar för sig!
Gick i mål med massa tidsstraff, men shit vad kul vi hade!
Visa bifogad fil 125356