Tack vad gulliga ni är. Det är inte så att jag skäms alls, det är bara att det blev lite ... fel. jag borde ha planerat bättre. Förstått att det skulle vara en massa folk som red på utebanan samtidigt. I mitt huvud tänkte jag att folk som rider kringklasser fattar att treåringar inte är lämpliga att rida med och att man håller sig bäst borta då, för de tävlande borde ha företräde. Men jag är inte som "random-dressyr-ryttare" det har jag förstått den här helgen. Jag skulle nog aldrig starta en häst där om det är publik. Tror faktiskt hästarna har varit lyckligast av den här lösningen. De var spända nog ändå. Jag har väldigt mycket tankar om grundridning och unghästklasser och en eller annan dag ska jag sätta mig ner och formulera dem.
Det var i alla fall många som tyckte han var söt. Och det börjar nästan formuleras en grupp av folk som har For Romance-avkommor som håller på varandra. Alla hästarna har lätt för sig och är vänliga. Sen har vissa jobbigare växtperioder när de är tre, och andra när de är fyra år.
Saker på lärokontot till nästa år:
Fotot är taget av Ulrika Jacobs (@villhöver s hästs uppfödare)
Det var i alla fall många som tyckte han var söt. Och det börjar nästan formuleras en grupp av folk som har For Romance-avkommor som håller på varandra. Alla hästarna har lätt för sig och är vänliga. Sen har vissa jobbigare växtperioder när de är tre, och andra när de är fyra år.
Saker på lärokontot till nästa år:
- Var beredd på att sadeln åker bak, ha då tid att planera om. (så slipper ni hamna i obalans)
- Sätt inte nummerlappen för tight. Då blir det svårt att sitta upp.
- Gör upp med hästskötaren exakt vad som förväntas (vi är bra vänner så vi skrattade åt att det blev lite knas ibland men det är svårt när man är van vid någon som vet hur man vill ha det, och denne person inte är på plats...)
- Tänk inte att folk ska visa hänsyn. Det händer inte.
- Tänk inte att han ska vara så lugn som när han var i samma ridhus och det inte var någon spänning och reklamskyltar. Tävling är tävling, och träning är träning.
- Om jag har ett spö i handen kan man peta lite lätt med det och se vad som händer. Bara peta. Kanske får det hästen ur sin hypnos?
Fotot är taget av Ulrika Jacobs (@villhöver s hästs uppfödare)