Så snygg!Nu har jag köpt bilder från proffsfotografen som var på plats vid visningen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så snygg!Nu har jag köpt bilder från proffsfotografen som var på plats vid visningen.
@carmarnic Oh, vad spännande med terrängträning!
Jag har fortfarande inte kommit iväg med min till terrängbanan, vill gärna ha någon med mig och det är svårt.
Jag har känt att jag inte riktigt fått till det ridmässigt sista veckorna. Det saknas något, och jag har saknat min gamla tränare. Dessutom har jag en del lektioner (för andra) och vill få lite mer inspiration. Så jag tog mod till mig, laddade upp lite filmer på youtube och skickade till henne för några dagar sen med frågan om hon kunde tänka sig att hjälpa mig lite med lite verktyg. Det gjorde hon och nu har vi haft ridteori i kväll med fokus på kontakt med bettet för unghästar. Detta för att han ska få långa, fluffiga och aktiva ryggmuskler med hjälp av aktiva magmuskler. Känns så bra. Vi bokade också en Ridesum-lektion på måndag. Så det känns kanon. Äntligen lite medvind även i det ridtekniska. Det andra klarar vi av, han är väldigt gullig och snäll... Vill helst bara linda in honom i bubbelplast och bomull så han inte slår på sig för mkt. (Klipper bort mitt ansikte i bilden, det klara ni er utan Visa bifogad fil 57225 )
Har ett par vita mjuka dressyrskydd som vi ska prova. De är inte så varma, så de funkar nog att ha ute hoppas jag..Perfekt med Ridesum när man har långt till tränaren Hoppas att han får bättre koll på benen snart så att han inte slår på sig i hagen.
Jag har haft neoprenskydd från protector i vissa perioder i hagen, de är följsamma och inte särskilt varma men skyddar ändå bra!Har ett par vita mjuka dressyrskydd som vi ska prova. De är inte så varma, så de funkar nog att ha ute hoppas jag..
Sadeldjungeln är det värsta. Liten har breddat sig redan så nu har jag snart en sadel som är breddad till +2... den var tydligen +1 redan, ska nog vara glad att den inte var 0,5 som jag köpte den som. I nästa steg ska vi stoppa om den också, men en sak i taget. Han ska bara gå en månad till innan det är dags för vila.
Har ett par vita mjuka dressyrskydd som vi ska prova. De är inte så varma, så de funkar nog att ha ute hoppas jag..
Sadeldjungeln är det värsta. Liten har breddat sig redan så nu har jag snart en sadel som är breddad till +2... den var tydligen +1 redan, ska nog vara glad att den inte var 0,5 som jag köpte den som. I nästa steg ska vi stoppa om den också, men en sak i taget. Han ska bara gå en månad till innan det är dags för vila.
Det är nog mer Medium mot Vid skulle jag säga. Jag trodde han skulle vara normal (+1) men med tanke på hur han rör sig så blir det bra med lite mer rörelsefrihet.Är +2 vid? Det är en prestige med 35 i bomvidd som jag provar nu så Elsa har också vid.
Ja men visst känns det lite sådär att hålla på med omstoppning och så nu när man knappt ska rida och dem inte är färdiga i ryggen alls. Men jag måste ju ha något att rida i ändå, den jag har ridit i är för smal.
Ska prova att använda främre stolparna till sadelgjorden i morgon och padda lite i fram. Den är nyomstoppad och väldigt mjuk i stoppningen så det går ju att ändra den iaf.
Jag har köpt ett nytt träns till lillkorven, ville ha något som inte var lack men ändå inte bara vanligt...
Ska rida lektion nästa pass, på måndag. För min gamla tränare (KÖ). Det är på Ridesum så jag är peppad. Kanske kan jag ha henne i öronen på framridningen nästa lördag också. Det känns i kroppen att det närmar sig, har nått samma stadie som jag hade innan treårs i somras, när jag känner att jag gjort allt jag kan. Det blir som det blir. Det är rätt skönt faktiskt.
Visa bifogad fil 57452
Du är inte den första som säger det, men det är nog inte så farligt, har haft liknande träns men inte tänkt på det på det sättet. Det brukar alltid lösa sig.Alltså, det är väldigt fint men jag tänker bara att det kommer vara en mardröm att hålla nosgrimma ren med alla de där groparna
Det beror ju på vad du vill lägga och om det är hopp eller dressyr... men Amerigo DJ sväljer en del bogblad och funkar ofta för överbyggda hästar. Är det dressyr så skulle jag leta efter en med korta ortspetsar...Lite sen uppdatering men Elsa var superduktig på terrängträningen
Bockade rätt bra när vi skulle börja galoppera så jag trodde att jag skulle få flyga men hon slutade i tid.
Det var superbra miljöträning att bara snirkla runt alla hinder. Vi hoppade två stockar som låg på en linje flera gånger och hon började fatta grejen.
Sen avslutade vi med en bana på åtta hinder varav hon tog sig över sex då soppan tog slut. Satt av en stund medan dem andra hoppade klart. Sen gick vi till vattnet. Elsa vägrade såklart gå i så jag fick hoppa av och leda henne igenom
Annars så fortsätter sadelletandet. Varenda sadel jag provat ligger i bakvikt trots att dem är vida i bommen och Elsa är överbyggd. Någon som har tips på en sadel som passar häst med stora bogblad?
Det beror ju på vad du vill lägga och om det är hopp eller dressyr... men Amerigo DJ sväljer en del bogblad och funkar ofta för överbyggda hästar. Är det dressyr så skulle jag leta efter en med korta ortspetsar...