Vi har också varit på äventyr. I onsdags var vi på öppen bana på Flyinge bland alla 4-6-åringar. Han var en duktig och tuff treåring som visar fint förtroende för mig.
Det är väldigt skönt. Han gjorde verkligen allt man kan begära och stannade vid mig varje gång jag sa till honom att han borde chilla lite (typ inte dö för att det var läskiga hinder, gulmålade betongsuggor, folk som cyklade eller trafikskyltar). Min kompis som inte känner honom kunde t.o.m. skritta honom för hand på parkeringen. Och inne på banan struntade han fullständigt i om det var spända hästar och dressyrstaket. Bokstäverna var ju lite konstiga men efter första varvet var det lugnt.
Såg till att bara jogga lång och låg för att han skulle känna att han var trygg där inne. Vill inte ha någon spänning för det kommer vi nog ha ändå... Han är lite svår just nu för han vill inte vara ute i hagen (trots att han har gräs och hästkompisar) och han vill inte vara inne för då blir det myror i hela kroppen. Och jag vill verkligen inte rida på honom för mkt och trötta ut honom.
Idag var det fotografering av hästar på gården för försäljning, och det var spännande sa han. Trots att vi har pratat flera gånger om konceptet paraply var det väääääldigt läskigt och han travade för mer än sina 9,5 p runt i hagen. Vet inte vad jag ska göra med benskydd, för jag vill ju inte att han ska ha det, men han slår ju på sig så fort han är utan... Suck.
sorry för kvaliteten på bilden (inte för hästen kvalitet)
Visa bifogad fil 57087Visa bifogad fil 57087