Nelly är inte helt fräsch, hon får vila lite till och så ska jag ringa veterinären och diskutera. Bajs!
Hon är iaf ute med sina kompisar nu, så nöjd och glad! ❤
Överväger att byta stall framöver, mycket funderingar nu kring vad som passar för Nelly..
Hon går idag i en väldigt stor och kuperad hage. Tycker det är toppen, men hon skadar sig ju också en hel del. Nu har stallägaren bestämt att vi ska göra en förändring med hagarna så hon kommer få byta till en något mindre hage, inte en dålig hage på något sätt men inte alls lite mycket stimulans som den stora.
Har tittat på några andra stall och är intresserad av att ta plats på en större anläggning. Men den stora nackdelen - mindre hagtid och små hagar.
Tycker det här är jättesvårt. Jag tror att skaderisken skulle minska markant i ett sånt stall, och det är faktiskt inte roligt att stå med skadad häst hela tiden. Nelly har enbart haft hagrelaterade skador och utöver de mer allvarliga skadorna så kommer hon ständigt in med sår, lite värme någonstans, lite svullnad osv. Jag har helt klart stallets mest välsorterade stallapotek - på förekommen anledning
Tänker att jag kanske provar. Blir hon galen av mer boxtid och mindre hage så får jag väl leta vidare, men tyvärr har jag hittills inte hittat så många bättre alternativ. Och träningsmöjligheterna på den här anläggningen är verkligen guld